اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور کفشداران حرم رضوی:

1750 کفشدار افتخاری در حرم مطهر رضوی خدمت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور کفشداران حرم مطهر رضوی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خادمان کفشدار به صورت افتخاری در این بخش مشغول به کار شده‌اند و هم‌اکنون یک هزار و 750 نفر در این بخش به صورت افتخاری خدمت می‌کنند.

1750 کفشدار افتخاری در حرم مطهر رضوی خدمت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، حمید حبیبی‌پور اظهار داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کفشداری در حرم حضرت رضا(ع) به صورت شیفتی و موروثی در اختیار افراد خاصی بود، ولی در حال حاضر این خدمت به صورت افتخاری انجام می‌شود.  
وی بیان داشت: در گذشته کفشداری‌های حرم مطهر رضوی در قبال خدمت‌رسانی هزینه دریافت می‌کردند و در سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، با هدف تکریم زائران امام هشتم(ع) افراد دارای موقعیت‌های مختلف اجتماعی و تحصیلی با تأیید هسته گزینش آستان‌قدس رضوی به خدمت‌رسانی افتخاری در کفشداری‌‌ها مشغول شده‌اند.
حبیبی‌پور افزود: در حال حاضر 12 هزار قفسه به صورت فعال و شبانه‌روزی در قالب 22 کفشداری برای نگهداشتن کفش زائرین امام رضا(ع) در مکانهای مختلف حرم مطهرفراهم شده است.
وی با اشاره به لزوم افزایش تعداد کفشداری‌ها در مناسبت‌های خاص با توجه به انبوه زائران بیان داشت: کفشداری‌های سیار و استفاده بیش از 30 تن پلاستیک در هفت ‌ماهه ابتدایی سال جاری به کمک کفشداری‌های ثابت آمدند تا بتوانیم پاسخگوی نیاز زائران این بخش در مناسبت‌های خاصی مانند میلاد امام رضا(ع)، شب‌های قدر، سال تحویل و سایر ایامی که تشرف به حرم مطهر افزایش می‌یابد، باشیم.
رئیس اداره امور کفشداران حرم مطهر رضوی ساماندهی قرآن‌ها و کتب ادعیه و انتقال کتب انوار فرسوده و آسیب‌دیده را نیز از وظایف اداره کفشداران برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 150هزار جلد از این کتاب‌ها در حرم مطهر رضوی جمع‌آوری و تعویض شده است.
وی افزود: بخش انواریاران زیر مجموعه اداره کفشداران است و تامین کتب انوار مورد نیاز و تنظیم و مرتب‌کردن کتب ادعیه در رواق‌ها، شبستان‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی در هشت کشیک و توسط 350 انواریار انجام می‌پذیرد.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول