اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در شورای شهر شیراز مصوب شد

جشن سکه شورائیان شهر برای قهرمانان ورزشی

خبرگزاری فارس: اعضای شورای شهر شیراز امروز در جلسه خود آیین‌نامه تجلیل از قهرمانان ورزشی را به تصویب رساندند.

جشن سکه شورائیان شهر برای قهرمانان ورزشی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بر اساس این آئین‌نامه که در پنج بند تنظیم شده است نفرات اول تا سوم رقابت‌های المپیک و پارالمپیک که اهل شیراز باشند، به ازای مدال طلا 50 سکه تمام بهار آزادی، مدال نقره 30 سکه بهار آزادی و مدال برنز 20 سکه بهار آزادی دریافت می‌کنند.
مدال‌آوران مسابقات المپیک آسیایی نیز به ترتیب 20،15 و 10 سکه به ازای طلا، نقره و برنز دریافت می‌کنند.
همچنین ورزشکارانی که در مسابقات جهانی مدال‌های طلا، نقره و برنز کسب کنند به ترتیب 15، 12 و 10 سکه تمام بهار آزادی به آنان اختصاص داده می‌شود.
نفرات اول تا سوم مسابقات آسیایی نیز به ازای مدال طلا هشت سکه، مدال نقره شش سکه و مدال برنز چهار سکه دریافت می‌کنند.
مدال‌‌آوران مسابقات بین‌المللی رسمی نیز به ترتیب با کسب طلا، نقره و برنز سه، دو و یک سکه تمام بهار آزادی توسط شورای اسلامی شهر شیراز به آنان اعطا می‌شود.
بر اساس تبصره‌های این آیین‌نامه مربی، سرپرست و داور اعزامی در هر یک از این موارد مشمول 10 درصد جایزه اختصاصی می‌شوند.
در تبصر‌ه‌های دیگر این آیین‌نامه آمده است که قهرمانان باید ساکن شیراز و جزو گروه اعزامی این شهر به مسابقات باشند.
اهدای جوایز برای قهرمانان زن و مرد در این آیین‌نامه یکسان اعلام شده و گروه سنی بزرگسال را در بر می‌گیرد البته گروه‌های دیگر سنی نیز به تناسب سن آنان اعطا می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی این شهر بعد ‌از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورا در جمع خبرنگاران هدف از تصویب این آیین نامه را گام برداشتن در راستای بهبود سطح فرهنگی اجتماعی شهروندان شیراز در مسیر تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان شیرازی عنوان کرد.
زین‌العابدین عرب همچنین درباره وعده‌های شورای اسلامی به امید نوروزی قهرمان کشتی فرنگی جهان اظهار داشت: شورای این شهر به آنچه که در مورد تجلیل از نوروزی، قهرمان مدال‌آور کشتی، تعهد و تصویب کرده بود، عمل کرده است.
عرب اضافه کرد: شورا تأمین یک زمین برای قهرمانی نوروزی در گوانگجو و هدیه یک پژو پرشیا به‌ واسطه قهرمانی او در جهان را تصویب کرده بود که هزینه خرید پژو به او پرداخت شد و به‌ واسطه اینکه اهدا ملک امکان‌پذیر نبود، تصمیم‌ گرفتیم که یک واحد آپارتمان به این قهرمان ملی اعطا کنیم که زمینه‌های واگذاری آن مراحل نهایی را طی می‌کند و  در هفته آینده به او اعطا می‌شود.
به گزارش فارس، تشویق و ترغیب‌های مسئولان شهر شیراز که بودجه بیت‌المال را در دست دارند و باید به وکالت از شهروندان در زمینه‌های مختلف هزینه کنند، ای کاش در مورد جوانانی که در زمینه‌های علمی، پژوهشی، اختراع و ابداع و ابتکار کارهای چشمگیر و شایسته و بسیار مفیدی را انجام داده‌اند، نیز اعمال می‌شد تا دیگر الگوی آینده‌سازان این شهر فقط و فقط هنرپیشه‌‌ها و فوتبالیست‌ها و کشتی‌گیران و از این دست قشر نمی‌شدند و آینده درخشانی برای آنان نیز رقم زده می‌شد.  
انتهای پیام/و۱۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول