اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

هزار صلح‌نامه صادر شده در شهرداری مشهد نشان از تعداد اندک‌ تخلفات نیست

خبرگزاری فارس: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هزار صلح‌نامه صادر شده از سوی شهرداری مشهد نشان از تعداد اندک شمار این موارد تخلف نیست.

هزار صلح‌نامه صادر شده در شهرداری مشهد نشان از تعداد اندک‌ تخلفات نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد کمال سروی‌ها ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد در ارتباط با صلح‌نامه‌هایی که از سوی شهرداری مشهد صادر شد، اظهار داشت: شهروندان طبق سخنان شهردار مشهد که 90 درصد پاسخگویی‌های شهرداری‌های مناطق بر اساس سیستم یکپارچه شهرسازی صورت گرفته است اقدام کردند.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تعداد صلح‌نامه‌هایی که با شهروندان مشهدی برای طبقه مازاد بسته شده است در این ده ماهه اخیر بیش از تعدادی است که شهردار مشهد آن را اندک‌شمار عنوان می‌کند.
سروی‌ها خاطرنشان کرد: صلح‌نامه‌هایی که از سیستم یکپارچه شهرسازی برای آنان در ده ماهه اخیر صادر شده است بالغ بر یک هزار مورد است.
وی با اشاره به مبالغ مازادی که در این راستا از شهروندان مشهدی اخذ شده است افزود: در این راستا باید کمیته‌ای برای تحقیق و تفحص در ارتباط با این مبالغ مازاد تشکیل شود.

*اخذ مبالغ قبل از مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با طبقه مازاد اشاره کرد و افزود: بر اساس این مصوبه شهرداری مشهد حق دارد که مبالغ را بر اساس ضریب تعیین شده در مصوبه اخذ کند.
وی در ادامه به بخش دیگری از شهردار مشهد در ارتباط با پایین بودن ضرایب و نبود بازدارندگی اظهار داشت: اگر در این راستا شهرداری مشهد احساس کند که این ضرایب بازدارندگی ندارد می‌تواند با ارائه پیشنهادهایی به شورای اسلامی شهر مشهد نسبت به اصلاح ضرایب و تعرفه‌ها اقدام و پس از آن اقدام را اجرا کند.

*فروش مخفیانه طبقه مازاد

وی در ادامه به مصوبه شورای شهر اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 86 که شورای اسلامی تشکیل شده همه بر این اصل استوار بوده‌اند که طبقه مازاد فروش نرود.
سروی‌ها افزود: اما در این راستا در برخی مناطق شهری مشهد شاهد فروش طبقه مازاد در سطح شهر بوده‌ایم که این خود سبب ارائه مصوبه از سوی شورای اسلامی شهر برای جلوگیری از اقدام شد.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: با توجه به فروش طبقه‌های مازادی که به صورت مخفیانه در سطح شهر مشهد ساخته شده است، شورای اسلامی شهر مشهد مصوبه‌ای را می‌گذارد که بر این اساس فروش طبقات مازاد براساس چارچوب و منطق باشد.
وی در ادامه به ارائه نمونه‌های از صلح‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌ها شهرداری‌های مناطق با شهروندان اشاره کرد و افزود: حتی بعد از مطرح شدن سئوال از شهردار مشهد در ارتباط با این‌گونه صلح‌نامه‌ها شاهد آن بودیم که فیش‌هایی برای شهروندان صادر شده است که در آن مبالغی برای کسر پارکینگ، پیشروی طولی و یا عقب‌نشینی‌ها برای ملک فرد تعیین شده است.

*در صورت پرداخت فیش بین بانکی مجوز صادر نمی‌شود
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر افزود: به عنوان نمونه یکی از فیش‌های صادر شده که در آن کسر پارکینگ، پیشروی طولی و یا عقب‌نشینی‌ها برای فرد 280میلیون تومان صادر شده است اما در ادامه از فرد مبلغی در حدود 390میلیون تومان درخواست می‌شود.
وی ادامه داد: این‌گونه عنوان می‌شود که این 110میلیون تومان را سیستم یک پارچه شهری محاسبه نکرده است وبه صورت فیش بین بانکی باید پرداخت شود که در غیر این صورت مجوزی نیز داده نمی‌شود.

*استفاده از جهل مردم

سروی‌ها در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این‌گونه گرفتن مبلغ از شهروندان و شفاف بودن شرایط اخذ مبالغ به نوعی استفاده از جهل مردم و شهروندان است در ارتباط با نوع دریافت مبالغ است.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر گرفتن این‌گونه مبالغ از سوی شهرداری‌های مناطق را نوعی جریمه کردن افراد منضبط عنوان کرد و افزود: در همین مشهد فردی که مجاز بوده و تعداد 12طبقه را بسازد به خود اجازه داده است که 21طبقه را ایجاد کند و در این میان نیز پلیس ساختمان نیز اجازه این ساخت و ساز را داده است و پس از ساختن با جریمه او با برخورد شده است.

*اگر اثبات کنید که صلح‌نامه‌ها انگشت‌شمار است من استعفا می‌دهم

سروی‌ها در ادامه و در ارتباط با اندک بودن تعداد صلح‌نامه‌ها افزود: اگر به من ثابت شود که تعداد این صلح‌نامه‌هایی که شهرداری‌های مناطق صادر کرده‌اند کم و انگشت شمار است من از عضویت در شورای اسلامی شهر مشهد استعفا می‌دهم.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول