اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 26 قسمت 11 دقیقه‌ای ساخته می‌شود؛

انیمیشن "مکتبخانه روستا" در سیمای خلیج‌فارس

خبرگزاری فارس: مجموعه انیمیشن مکتبخانه روستا در 26 قسمت 11 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی بهنام دلداده در واحد انیمیشن صدا و سیمای خلیج‌فارس در حال ساخت است.

انیمیشن "مکتبخانه روستا" در سیمای خلیج‌فارس
به خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خلیج‌فارس، بهنام دلداده تهیه‌کننده این مجموعه گفت: این مجموعه با تفکیک دو بعدی دیجیتال و موضوع آموزشی و تربیتی برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید می‌شود و از شش کاراکتر اصلی به نام‌های میرزاوثوق، شاهین، عراز، هوشنگ، سیروس و یحیی تشکیل شده است.
وی افزود: داستان این مجموعه مربوط به مکتبخانه‌ای قدیمی در یکی از روستاهای جنوب کشور و متعلق به میرزاوثوق پیرمردی مهربان و دنیا دیده است که عهده‌دار تعلیم و تربیت پنج کودک روستاست که هر کدام از نظر توان مالی، رفتار، بهره هوشی و قدرت بدنی دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و ماجراهایی را می‌آفرینند.
این فعال هنری یادآور شد: در هر قسمت از این مجموعه، میرزاوثوق متنی از متون‌ کهن برای شاگردان می‌خواند و بچه‌ها آن را تکرار می‌کنند و سپس میرزا برای هر کدام از شاگردان یک چیستان یا معما به عنوان تکلیف می‌دهد که باید فردا جواب دهند، آنها برای یافتن جواب، مکتبخانه را ترک و در حین یافتن جواب به کارهایی دست می‌زنند که بعضا با خرابکاری و شیطنت‌های کودکانه همراه است و روز بعد هر کدام سعی می‌کنند به‌گونه‌ای از زیر بار جواب معما شانه خالی کنند.
دلداده اظهار داشت: اما یحیی به عنوان باهوش‌ترین فرد کلاس جواب همه چیستان‌ها را با زیرکی خاص و با فکر و اندیشه می‌دهد.
وی در پایان افزود: این انیمیشن با هدف آشنایی مخاطب کودک و نوجوان با مکتبخانه به عنوان بخشی از فرهنگ آموزشی گذشته، آشنایی غیرمستقیم با متون قدیمی و کهن در قالبی جذاب و موزیکال و هدایت و تشویق کودکان و نوجوانان به تفکر و ایجاد حس خودباوری در آنها در دست تهیه است.
انتهای پیام/آ30/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول