اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

ایران 1.2 درصد علم دنیا را تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: سهم ایران در تولید علم جهانی به 1.2 درصد رسیده است.

ایران 1.2 درصد علم دنیا را تولید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی در جمع کارکنان این دانشگاه ضمن تبیین مفهوم بصیرت افزود: بصیرت، دانایی و آگاهی صرف نیست بلکه در کنار آگاهی و دانایی باید باور، اعتقاد، ایمان و بینش صحیح نیز داشته باشیم.
وی با بیان اینکه انسان آگاه کسی است که حوادث اطراف خود را  با دیده دل، باور، اعتقاد و ایمان خویش بنگرد، به حماسه 9دی اشاره کرد و گفت: در این حماسه حضور مردم قابل قیاس با روز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن عزیزمان ایران و ارتحال امام(ره) بود.
علوی خاطرنشان کرد: 9دی قلعه مرتفعی را در تاریخ ایران حک کرد به طوریکه در آن روز مردم به صورت خودجوش و یکپارچه به صحنه آمدند و این حضور مرم در صحنه باعث شد که دشمن مایوس شود و در این حماسه وحدت، بصیرت و ولایتمداری مردم ایران در برابر دشمنان قسم خورده این نظام نشان داده شد.
وی، ملت ایران را ملتی بزرگ، آگاه و شریف خواند و گفت: ملت ایران همیشه در برابر تهدیدهای دشمنان این نظام در صحنه بوده که باید به چنین ملتی افتخار کرد و خدمتگزار آنان بود.
علوی، فتنه سال 88 را برنامه‌ریزی شده ذکر کرد و اظهار داشت: دشمنان این نظام با این فتنه می‌خواستند به این انقلاب ضربه بزنند که با هوشیاری مسئولان و حضور مردم  در صحنه همه توطئه آنان خنثی شد.
رئیس دانشگاه تبریز حضور 85درصدی مردم در انتخابات سال 88 را پشتوانه محکمی برای کشور  برشمرد و افزود: دشمنان می‌خواستند این پشتوانه را از ملت ایران بگیرند که موفق نشدند.
به گفته وی، همه دستاوردهای این نظام در عرصه‌های مختلف متعلق به ملت ایران است و باید از تمام این ظرفیت‌ها برای شکوفایی و سربلندی کشورمان در زمینه‌های مختلف استفاده شود.
علوی در ادامه با اشاره به موفقیت‌‌های انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: در حال حاضر کشورمان در توسعه متوازن قرار دارد و وظیفه تک تک ملت ایران این است که در این راستا گام‌های موثری بردارند.
به گفته وی نمونه پیشرفت این کشور در تولیدات علمی است که سهم ایران در تولید علم جهانی به 1.2 درصد رسیده است.
علوی افزود: اگر کشورمان امروزه به موفقیت­هایی دست یافته به برکت این انقلاب و خون شهدا بوده که برای حفظ این دستاوردها باید دراین راستا حرکت کنیم.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول