اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه فردوسی مشهد:

نهضت تولید علم یک جنبش نرم‌افزاری است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی مشهد گفت: نهضت تولید علم یک جنبش نرم‌افزاری است و از مهم‌ترین برنامه‌های جامعه است.

نهضت تولید علم یک جنبش نرم‌افزاری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین حسین‌زاده صبح امروز در سومین جشنواره پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: با توجه به سخنان رهبر تولید علم نرم‌افزاری به تولید علم و شکست مرزهای علمی یک جنبش بستگی دارد و یک جنبش باید صورت گیرد تا به قله‌های پیشرفت و توسعه دست پیدا کند. 
عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه فردوسی مشهد بیان داشت: مهم‌ترین این تولیدات اندیشه است، ما نباید به وسایل سخت‌افزاری و دستگاه‌های پیشرفته بسنده کنیم زیرا عمق ماندگاری در تکنولوژی به سخت‌افزار مربوط نمی‌شود بلکه به نظریه‌پردازی مربوط می‌شود.
وی در ادامه افزود: کشور برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله باید اندیشه و تعقل، تفکر و خودشناسی داشته باشد.
حسین‌زاده خاطر نشان کرد: پژوهش‌محوری باید به جای آموزش‌محوری مورد توجه قرار گیرد چون در عمل وقتی دانشجو بخواهد چیزی را عملی کند باید پژوهش کند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته 650 نفر عضو هیئت علمی دانشکده بودند که 735 مقاله در سال گذشته در نشریات داخلی و خارجی به چاپ رسید ولی این تعداد نفر برای عضو بودن در هیئت علمی کم است و باید افزایش پیدا کند. 
وی اظهار داشت: از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به علم صورت گرفته و در بدو انقلاب پنج درصد از این تولیدات مقاله داشته‌اند که این رقم هم‌اکنون به 15 درصد رسیده است.
حسین‌زاده بیان داشت: از سال 2000 ایران از نظر رشد علمی رشد فراوانی داشته اما هنوز جا برای کار کردن زیاد است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول