اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت در مشهد:

ایران در بین 40 کشور برتر دنیا از لحاظ تولید علم است

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از لحاظ تولید علم کشور ایران در بین 40 کشور برتر دنیا است.

ایران در بین 40 کشور برتر دنیا از لحاظ تولید علم است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی قانعی ظهر امروز در همایش تقدیر و تجلیل از برترین‌های پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: تعداد مقالات کل در کشور ایران 1.3 درصد است.
معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در عصر نیاز جهاد اقتصادی در مقابله با افکار دشمنان است و تلاش برای رسیدن به چشم‌انداز توسعه باید در حوزه سلامت نیز بیشتر از گذشته تلاش کرد.
وی ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی هرگاه برای انجام پیشرفت از لحاظ علمی و اقتصادی تلاش کرده، نوعی دشمن آن بحث را مختل کرده است.
قانعی در ادامه به تعریف اقتصاد دانش بنیان پرداخت و افزود: پایه این اقتصاد بر اساس دانش است و برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان باید جهاد علمی کرد.
وی اظهار داشت: در دنیای امروز باید محتاج فن‌آوری بود و دیگر برای به دست آوردن تولیدات نباید به اقتصاد نفت و گاز وابسته باشیم.
رئیس هیئت اجرایی هفدهمین جشنواره رازی خاطرنشان کرد: ایران در مقایسه با کشور ترکیه در ارائه مقاله به 2 هزار عنوان رسید.
قانعی افزود: روند رشد کمی تولیدات علمی کشور ایران در علوم پزشکی از لحاظ تعداد مقالات به مقام 23 در مقایسه با سایر کشورها است.
وی تصریح کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته 40 درصد از لحاظ تولید علم در مورد علوم مربوط به رشته پزشکی رشد کرده است.
قانعی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در فن‌آوری بیو و نانو مولکول کوچک در منطقه رتبه اول را کسب کرده است.
همچنین در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی پیشرفت‌های فراوانی کرده است.
وی افزود: دو دانشکده طب سنتی و علوم فنون نوین در سال‌های آینده با توافق انجام شده برای جذب دانشجویان و استادهای برجسته اقدام می‌کند.
شبستری همچنین به گرفتن مجوز رسمی دانشگاه بین‌الملل اشاره کرد و ابراز داشت: برای ایجاد این دانشگاه از کشورهای مختلف دانشجو جذب می‌شود و با یک شرایط اسلامی در جهت تولید علم گام برداشته می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی افزود: آمار دانشجویان تکمیلی در برنامه پنجم توسعه در رسیدن به آمار 20 درصد است ولی تاکنون به 29 درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جهان به 497 رتبه صعود کرده است.
محمود شبستری همچنین به ایجاد 30 رشته بین رشته‌هایی در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: با تصویب مصوبات نهایی وزارت بهداشت در چند ماه اخیر پژوهشکده علوم دارویی، علوم بالینی، انرژی، آلرژی و دامپزشکی تأسیس می‌شود.
انتهای پیام/ش20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول