اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

انتخابات فرصتی مناسب برای ارائه ایده‌های نوین است

خبرگزاری فارس: فرماندار سنندج انتخابات را فرصت و بستر مناسبی برای نوآوری و خلاقیت و ارائه ایده‌های نوین خواند.

انتخابات فرصتی مناسب برای ارائه ایده‌های نوین است
ولی‌الله میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات و برگزاری انتخاباتی آگاهانه، اظهار داشت: برگزاری انتخابات یک فرآیند تکاملی در مسیر نظام جمهوری اسلامی و فرصتی مناسب برای ارائه ایده‌های نوین و پویا است و لذا چنانچه به هنگام انتخاب خود معیارها و ارزش‌هایی را برای خود تعریف و بر اساس آن انتخاب کنیم مطمئنا چنین انتخاب‌هایی به دور از احساسات، طایفه‌گری است.
وی به معیارهای افراد منتخب اشاره کرد و گفت: وجود تعهد، میزان سواد، سوابق حرفه‌ای داوطلبان باید مورد توجه مردم قرار گیرد.
فرماندار سنندج به نقش مشارکت مردم در برگزاری انتخابات آزاد و برگزیدن کاندیداهای اصلح اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر مردم و رأی مردم است و مسئولان برگزاری انتخابات در مرحله اول بر اساس قانون و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری موظفند تصمیمات لازم را برای برگزاری انتخابات آزاد و انتخاب کاندیدای اصلح با توجه به معیارها و ارزش‌هایی از قبیل تعهد، تخصص، سوابق حرفه‌ای و اجرایی و حسن شهرت کاندیداها انجام دهند.
میرزایی به نقش مهم شوراهای شهر و روستا در برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر و روستا نخستین نهاد غیردولتی است که در زمینه مردم‌سالاری دینی و مشارکت مستقیم مردم پا گرفته و نقد و بررسی عالمانه این نهاد می‌تواند راه گشای عملکرد بهتر و موثرتر آن باشد.
وی بازنگری در قوانین و تصویب قوانین جامع، تعمیم حیطه تصمیم‌گیری شورا به تمام امور مرتبط با زندگی مردم، آموزش اعضای شوراها، فرهنگ‌سازی نقش شوراها و حسابرسی عملکرد شوراها را ضمانت اجرایی لازم برای تحقق وظایف و اختیارات قانونی شوراها عنوان کرد.
به گفته میرزایی در دوره‌های اول و دوم شوراهای اسلامی شهر و روستا به علت نوپا بودن این نهاد مردمی و مدنی و نیز عدم اشرافیت اعضای شوراها در قوانین و مقررات به هنگام بررسی مصوبات شوراها بسیاری از مصوبات با مغایرت‌های قانونی مواجه بود و توسط فرمانداری و دستگاه‌های ذیربط  مورد اعتراض قرار می‌گرفت.
وی افزود: اما با گذشت زمان و کسب تجربیات ارزنده در شوراها و اشرافیت نسبی در قانون و مقررات شهر و شهرداری اکنون تعداد بسیار کمی از مصوبات مورد اعتراض قرار می‌گیرد.
فرماندار سنندج گفت: در فرمانداری سنندج کمیته‌ای به عنوان کمیته انطباق مصوبات شورا با قانون و مقررات متشکل از نمایندگان فرمانداری، استانداری و شورای شهر تشکیل شده و تمام مصوبات شورا دقیقا بررسی می‌شود.
انتهای پیام/خ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول