اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌شرقی خبرداد:

درآمدزایی 190 میلیارد ریالی ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به درآمدزایی 190 میلیارد ریالی این اداره کل در هشت ماهه امسال گفت: با وجود درآمدزایی بالا، اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی از لحاظ امکانات و نیروی انسانی با کمبود مواجه است.

درآمدزایی 190 میلیارد ریالی ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، عبدالحسین جلیلی‌نمینی ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور مدیران شهرستان در حاشیه افتتاح اداره ثبت مهربان در سخنانی به فعالیت‌های این اداره کل اشاره کرده و اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 41 هزار و 800 فقره سند مالکیت به متقاضیان در استان صادر شده که از این تعداد سند مالکیت، 3 هزار و 119 فقره را اسناد مالکیت تک‌برگی شامل می‌شود و براساس برنامه‌های مصوب صدور اسناد تک‌برگی در اولویت کارهای اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار دارد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اگر مسئولان استانی حمایت‌های لازم و کافی را از این اداره کل انجام دهند، می‌توانیم درآمدهای استان را تا دو برابر افزایش دهیم و  براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود میزان درآمدهای اداره کل ثبت آذربایجان‌شرقی تا پایان سال به بیش از 270 میلیارد ریال برسد.
جلیلی‌نمینی با اشاره به درآمدزایی 190 میلیارد ریالی این اداره کل در هشت ماهه اول سال‌جاری افزود: با وجود درآمدزایی بالا ، اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی از لحاظ امکانات و نیروی انسانی با کمبود مواجه است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌شرقی، تعویض اسناد مالکیت ورقه‌ای به اسناد تک‌برگی را از برنامه‌های اصلی اداره کل دانسته و از مردم نیز خواست با مراجعه به ادارات ثبت استان نسبت به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای اقدام کنند.
جلیلی‌نمینی با بیان اینکه اسناد مالکیت تک‌برگی براساس نقشه کاداستر و مختصات جغرافیایی ترسیم شده امنیت بالا را از ویژگی اصلی اسناد مالکیت تک‌برگی خواند و یادآور شد در این حالت پروسه نقل و انتقال املاک نیز به سهولت انجام خواهد گرفت.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به رتبه برتر استان آذربایجان‌شرقی در زمینه صدور سند تک‌برگی اظهار داشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌شرقی بعد از استان تهران رتبه دوم کشور از لحاظ صدور سند تک‌ب‌رگی را  دارد و این در حالی است که امکانات و نیروی انسانی این اداره کل با تهران و حتی با بسیاری از استان‌های دیگر قابل مقایسه نیست و از 530 پست مصوب در این اداره کل، 133 پست خالی است و با وجود تقاضاهای متعدد برای تکمیل کادر پرسنلی خود تا کنون تنها با آزمون استخدامی 17 نفر موافقت شده و جذب این اداره کل شده است.
جلیلی‌نمینی تصریح کرد: همکاران بنده در اداره ثبت اسناد و املاک در استان آذربایجان‌شرقی با کمترین امکانات و کمترین حقوق دریافتی بیشترین خدمات را انجام می‌دهند و با وجود برخی مشکلات مالی، پرسنلی و کمبود امکانات کوچک‌ترین خللی در خدمت به مردم ایجاد نشده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌شرقی همچنین از صدور سند مالکیت برای بیش از یک میلیون مترمربع از اراضی منابع طبیعی در استان در سال‌جاری خبر داد.
جلیلی‌نمینی، به موفقیت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌شرقی در زمینه صدور امضاء الکترونیکی اشاره کرده و اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی در زمینه صدور امضاء الکترونیک جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود و از نظر تعداد صدور امضاء الکترونیک آذربایجان‌شرقی پس از تهران در بین استان‌های کشور رتبه اول را دارد و تمام دفاتر استان به سامانه POS تجهیز شده‌اند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌شرقی، افتتاح نمایندگی اداره ثبت اسناد و املاک در مهربان را دومین نمایندگی در سطح استان عنوان کرد و افزود: با پیگیری مستمر مدیران شهرستان سراب، فرماندار و نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی و مسئولان منطقه در نهایت کمبود و مشکلات ثبت اسناد و املاک مهربان افتتاح شد و برای ارائه خدمات شایسته به مردم به همکاری و کمک مسئولان و اهالی منطقه نیاز داریم.
جلیلی‌نمینی اظهار امیدواری کرد که افتتاح اداره ثبت اسناد و املاک در مهربان منشا خیر و برکت برای منطقه مهربان و اهالی آن باشد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول