اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزایش 22 هزار مشترک جدید برق

تعداد مشترکین برق کردستان به 478 هزار رسید

خبرگزاری فارس: معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعلام اینکه در هشت ماه ابتدای امسال 22 هزار مشترک جدید از خدمات این شرکت بهره‌مند شده‌اند، گفت: اکنون آمار مشترکان برق در کردستان به 478 هزار مورد افزایش یافته است.

تعداد مشترکین برق کردستان به 478 هزار رسید
فرهاد احمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: هم اکنون 86 درصد از مشترکین شرکت برق کردستان را تعرفه خانگی و کمترین آن مربوط به تعرفه صنعتی با 39 صدم درصد است.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: در ماه‌های مهر و آبان سال جاری در مجموع 6 هزار و 408 مورد ایجاد سابقه برای انشعابات دیماندی، غیردیماندی و بازفروش روستایی انجام شده است.
وی همچنین در زمینه مقایسه میزان مصرف انرژی در مدت گذشته سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته، تصریح کرد: میزان انرژی مصرف شده در پایان آبان ماه سال جاری به یک‌ میلیون و 130 هزار و 604 کیلو وات ساعت رسیده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته در حدود چهار درصد کاهش داشته است.
احمدزاده بیشترین کاهش مصرف را مربوط به شهرستان دیواندره با 85/13 درصد عنوان کرد و گفت: در مجموع بیشترین کاهش مصرف در سطح استان نیز مربوط به تعرفه خانگی است که نسبت به سال گذشته در حدود 5/13 درصد کاهش داشته است.
وی از همکاری و همیاری مشترکین برق خانگی استان با شرکت توزیع برق به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در زمینه کاهش مصرف برق در کردستان نام برد و اظهار امیدواری کرد با اعمال راهکارهای مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف میزان مصرف مشترکین به حد واقعی خود نزدیک شود.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اضافه کرد: با توجه به اقدامات این شرکت در زمینه مدیریت مصرف در شبکه روشنایی معابر و با استفاده از لامپ‌هایی با مصرف کم و پربازده در این شبکه، کاهش پنج درصدی مصرف برق در این بخش نیز محقق شده است.
احمدزاده در ادامه به میزان تلفات انرژی در سال 90 اشاره کرد و گفت: درصد تلفات انرژی در سال جاری به 66/11 درصد رسیده است که این مقدار در مقایسه مدت مشابه در سال گذشته در حدود 99/1 درصد افزایش داشته است.
وی خاطر نشان کرد:‌ با نصب 4 هزار و 800 کنتور سه زمانه جدید در دو ماه مهر و آبان امسال، آمار تعداد کنتورهای جدید نصب شده در سال 90 تا پایان آبان ماه به 16 هزار و 647 دستگاه رسیده است.
وی در پایان از تعویض یک‌هزار و 645 دستگاه کنتور قدیمی و جایگزینی کنتورهای جدید در هشت ماه اول سال جاری خبر داد.
انتهای پیام/صا20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول