اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

متوسط مصرف برق هرخانوار 130 کیلو وات ساعت است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: متوسط مصرف برق هر خانوار در این استان 130 کیلو وات در ساعت است که در مقایسه با پیش از اجرای هدفمندی یارانه‎ها کاهش یافته است.

متوسط مصرف برق هرخانوار 130 کیلو وات ساعت است
رحمت‌الله حمامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: انرژی برق مهم‌ترین شاخص‌های توسعه و پیشرفت هر استانی است.
وی افزود: انرژی برق از مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم در راستای رشد و توسعه هر جامعه است، چرا که پیشرفت و توسعه صنعتی معلول انرژی برق است.
حمامیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری روند رو به رشدی در بخش صنعت داشته و در حال تبدیل شدن به یک قطب صنعتی در کشور است، شرکت توزیع نیروی برق این استان در راستای تامین برق مورد نیاز این بخش تلاش زیادی کرده و زمینه را برای صنعتی شدن این استان فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در جامعه تأکید کرد و گفت: در دهه چهارم انقلاب اسلامی که به شعار پیشرفت و عدالت مزین گشته، بیش از پیش نیازمند اصلاح الگوی مصرف برای نیل به ایجاد عدالت و پیشرفت هستیم، اصلاحی که می‌تواند نقش اساسی در ایجاد عدالت و پیشرفت در کشور داشته باشد.
وی ادامه داد: سالانه بخش زیادی از منابع انرژی کشور به دلایلی چون مناسب نبودن فناوری، ارزان بودن انرژی و دقت نکردن در مصرف از بین می‌رود، این امر موجب شده که علاوه بر کاهش منابع خدادادی انرژی کشور، موجب افزایش آلودگی و صرف هزینه‌های سنگین به منظور استحصال، تولید، انتقال و توزیع انرژی شود.
حمامیان اضافه کرد: نتیجه این افزایش مصرف عدم امکان دستیابی به اهداف تعیین شده در چشم‌انداز 20 ساله توسعه کشور خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری آموزش مدیریت مصرف را یکی از راهکارهای مقابله با اسراف در جامعه عنوان کرد و گفت: آگاه‌سازی مردم از فرایند تولید انواع انرژی، میزان مصرف سرانه مردم کشور ما نسبت به سایر کشورها از مواردی است که ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم و آموزش استفاده صحیح و بهینه از انرژی را بیان می‌کند.
وی در ادامه با اشاره میزان مصارف انرژی برق در بخش‌های مختلف در این استان، گفت: متوسط مصرف ماهیانه هر مشترک قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش خانگی از 152 به 130 کیلو وات ساعت و در بخش عمومی از یک هزار و 648 به 989 کیلو وات ساعت کاهش یافته است .
حمامیان اضافه کرد: در بخش کشاورزی از 8 هزار و 680 به 8 هزار و 446 کیلو وات ساعت، در بخش صنعتی از 9 هزار و 867 کیلو ولت به 9 هزار و 403 کیلو وات ساعت و در بخش تجاری نیز از 267 به 218 کیلو وات ساعت کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع متوسط مصرف ماهیانه هر مشترک قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها از 395 کیلو وات ساعت قبل از هدفمندی یارانه‌ها به 357 کیلو وات ساعت بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها رسیده است.
حمامیان تصریح کرد: با توجه به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، مشترکان باید مقوله مدیریت مصرف را مدنظر قرار داده و در هنگام خرید وسایل برقی به برچسب رده انرژی دستگاه توجه داشته باشند و زمان استفاده از وسایل برقی پرمصرف را به ساعات کم باری موکول کرده و با حداکثر ظرفیت و در کمترین زمان از آنها استفاده کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول