اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

46 کاندیدا ثبت نام کرده‌اند/ قشر کارمند بیشترین کاندیدای مجلس را داشته است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: در مهلت قانونی ثبت نام کاندیداهای مجلس نهم 46 نفر در اردبیل ثبت نام کردند که 44 نفر آقا و دو نفر خانم هستند.

46 کاندیدا ثبت نام کرده‌اند/ قشر کارمند بیشترین کاندیدای مجلس را داشته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در ستاد انتخاباتی حوزه اردبیل اظهار داشت: یک نفر از این داوطلبان موفق به اخذ تاییدیه مدرک تحصیلی از وزارت علوم نشده که اگر مدرک کارشناسی ارشد این یک نفر نیز تایید نشود تعداد ثبت نامی‌ها به 45 نفر تقلیل پیدا می‌کند.
وی شفاف‌سازی از مراحل مختلف انتخابات را هدف ستاد انتخابات مرکز استان اعلام کرد و گفت: برای دوری از هرگونه شائبه ما با برگزاری جلسات و نشست‌های مطبوعاتی در پایان هر مرحله از انتخابات سعی داریم به موقع و سریع اطلاع‌رسانی کنیم.
این مسئول اضافه کرد: بعد از ثبت نام کاندیداها در مدت هفت روز و پایان مهلت در روز گذشته از امروز بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیئت اجرایی آغاز شده و تا 10 روز آینده این کار ادامه پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: در ارزیابی فعالیت یک هفته گذشته ستاد با وضعیت استان‌های همجوار ادعا داریم که در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با فراهم کردن شرایط مناسب داوطلبان در ستاد انتخابات حاضر شده و ما از تمام کاندیداها مصاحبه و تصویر گرفته و مستندسازی کرده‌ایم.
اکبری به ابراز خرسندی داوطلبان و همراهان آنها در زمان ثبت نام اشاره کرد و بیان داشت: حتی در آخرین لحظات ثبت‌نام سعی کردیم پاسخگوی داوطلبان بوده و آنها را به شکل مناسب در مراحل مختلف ثبت نام مشایعت کنیم.
 
قشر کارمند بیشترین کاندیدای مجلس را داشته است

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اردبیل،‌ نیر، ‌نمین و سرعین با ارائه آماری از وضعیت شغلی کاندیداها اظهار داشت: در دوره گذشته ثبت نام از صنف شغل آزاد نداشتیم اما امسال چهار نفر از شغل آزاد برای مجلس نهم ثبت نام کردند که 8.88 درصد کاندیداها را شامل می‌شود.
اکبری ادامه داد: از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و همچنین نیروهای حق‌التدریس هفت نفر در دوره گذشته و 10 نفر در دوره فعلی ثبت نام کردند که 22.22 درصد کل شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهد.
وی اظهار داشت: از قشر بازنشسته ‌اعم از لشکری و کشوری هم دو نفر در دور هشتم ثبت نام کرده بودند که در این دوره این تعداد به پنج نفر رسیده که 11.11 درصد ثبت‌ نام‌کنندگان را شامل می‌شود.
رئیس هیئت اجرایی انتخابات مجلس نهم خاطرنشان کرد: در گروه پزشکی نیز در دوره گذشته پنج نفر کاندیدا شده بودند که در این دوره این تعداد به کمتر از سه نفر رسیده که 4.44 درصد شرکت‌کنندگان را شامل می‌شود.
وی از ثبت نام یک روحانی در اردبیل خبر داد و افزود: در دوره گذشته دو نفر روحانی ثبت نام کرده بودند.
این مسئول تعداد ثبت نامی‌ها از صنف کارمندان را نیز 31.11 درصد کل ثبت‌ نام‌‌کنندگان اعلام کرد و یادآور شد: در این دوره 14 نفر از کارمندان در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کردند که در دوره گذشته این تعداد 22 نفر بود.
وی ثبت نام‌‌شدگان نماینده مجلس را نیز سه نفر با 6.66 درصد و وکیل و قاضی و سر دفتر را نیز شش نفر اعلام کرد و بیان داشت: این تعداد ثبت نامی 13.33 درصد کل ثبت نام‌شدگان را تشکیل می‌دهد.
 
سه نفر با مدرک کارشناسی و حوزوی ثبت نام کرده‌اند

اکبری در ادامه سخنان خود با ارائه آمار جالب از وضعیت تحصیلی داوطلبان گفت: 16 نفر با مدرک کارشناسی و حوزوی سطح دو در دوره گذشته مجلس ثبت نام کرده بودند که در این دوره این تعداد به سه نفر تقلیل یافته است که 6.66 درصد کل داوطلبان ثبت نامی را شامل می‌شود.
وی تعداد ثبت نام‌شدگان با مدرک کارشناسی ارشد را 37 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد 82.22 درصد تعداد ثبت نام‌شدگان را شکل می‌دهد در حالی که در دوره هشتم مجلس 18 نفر با این مدرک ثبت نام کرده بودند.
اکبری با بیان اینکه با مدرک دکترای حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای پزشکی و غیر پزشکی در این دوره چهار نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: در دوره قبل 10 نفر با این مدرک ثبت نام کرده بودند که به دلیل ثبت نام یک کاندیدا از ستاد انتخابات وزارت کشور مدرک او برای ما محرز نشده است که از این تعداد سه نفر پزشک هستند.
 
در گروه سنی 60 ساله‌ها پنج نفر ثبت نام کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود  با اشاره به وضعیت سنی داوطلبان مجلس نهم در حوزه انتخابیه اردبیل اظهار داشت: در گروه سنی زیر 35 سال در این دوره از انتخابات 12 نفر ثبت نام کرده‌اند که در دوره گذشته این تعداد کمتر از هفت نفر بوده که 26.66 درصد  کل ثبت نام‌شدگان را شامل می‌شود.
فرماندار اردبیل افزود: در گروه سنی 35 تا 40 سال 9 نفر، 40 تا 45 سال 9 نفر، 45 تا 50 سال 10 نفر و گروه سنی 50 تا 60 سال نیز پنج نفر ثبت نام کردند که به ترتیب 20 تا 22.22 درصد کل ثبت نام شدگان را تشکیل می‌دهد.
اکبری با اعلام اینکه در سنین بالای 61 سال هیچ کاندیدایی بر خلاف دوره گذشته ثبت نام نکرده است تصریح کرد: ‌تمام مراحل ثبت نام با کمترین تعلل و تاخیر انجام شده است.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول