اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهواز خبر داد

ثبت نام 95 نفر در انتخابات مجلس نهم در اهواز

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز از ثبت نام 95 نفر در نهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه این شهرستان خبر داد.

ثبت نام 95 نفر در انتخابات مجلس نهم در اهواز
عبدالعزیز فدعمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: تا پایان مهلت ثبت نام کاندیداهای دوره نهم مجلس شورای‌اسلامی در ساعت 17 روز جمعه 95 نفر در حوزه انتخابیه اهواز نام نویسی کردند.
وی افزود: هر سه نماینده کنونی شهرستان اهواز در مجلس شورای‌اسلامی و دو نماینده دوره هفتم مجلس این شهرستان نیز برای شرکت در این دوره از انتخابات داوطلب شده‌اند. 10 نفر از کاندیدا‌ها زن و مابقی مرد هستند.
وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات داشتن مدرک تحصیلی کار‌شناسی‌ارشد از شروط ثبت نام کنندگان است، گفت: افرادی که سابقه یک دوره نمایندگی یا جانبازی داشته باشند با مدرک کار‌شناسی نیز می‌توانند در نهمین دوره مجلس نامزد شوند.
این مقام مسئول افزود:17نفر از کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس در اهواز دارای مدرک تحصیلی کار‌شناسی، 64 نفر دارای مدرک کار‌شناسی‌ارشد و 13 نفر دارای مدرک دکترا و یک نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.
فرماندار اهواز همچنین اظهار داشت: بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها تا 19 دی‌ماه توسط هیئت‌های اجرایی انتخابات انجام می‌گیرد و 20 دی‌ماه نتایج این بررسی اعلام می‌شود.
وی افزود: افرادی که صلاحیت آن‌ها تایید نشود چهار روز مهلت اعتراض دارند و هیئت نظارت استان و هیئت نظارت مرکز این اعتراض‌ها را بررسی و به شکایت‌ها رسیدگی می‌کنند.
فدعمی در ادامه به نامزدهای دوره نهم مجلس شورای‌اسلامی توصیه کرد: اقدامات خود را در چارچوب قوانین انجام دهند و با توجه به اینکه زمان تبلیغات هشت روز پیش از روز رای‌گیری است، خارج از این زمان هیچ‌گونه تبلیغاتی انجام ندهند.
وی تاکید کرد: عملکرد نامزدهای انتخابات مجلس نهم رصد می‌شود و در تایید صلاحیت نامزد‌ها تاثیرگذار است.
انتهای پیام/خ20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول