اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت توسعه و آبادانی کرمان:

‌رابطه بازار و نمایشگاه‌های جنوب‌شرق تعریف شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان گفت: به لحاظ سیاستگذاری‌های غیر‌کارشناسانه ارتباط بازار و نمایشگاه‌های جنوب‌شرق به درستی تعریف نشده است.

‌رابطه بازار و نمایشگاه‌های جنوب‌شرق تعریف شود
سید‌ حمید‌رضا توحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از ماهیت برگزاری نمایشگاه‌ها تعریف درستی به عمل نیامده، ساختار نمایشگاهی با ساختار فروش کاملا دو موضوع مجزا از هم هستند که در جایگاه‌های تخصصی خود هر کدام فرآیند خاص خود را دارند.
وی بیان داشت: ساختار تخصصی نمایشگاهی برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه ‌اقتصادی و آشنا شدن با فناوری‌ها و دستاوردهای نوین در زمینه صنعت و تجارت است و به پیشرفت و ایجاد رابطه‌های اقتصادی و آغاز سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی منجر می‌شود، نه به فروش ارزان کالا و خدمات و محصولات، اما ساختار فروش مستقیم برای قطع ‌جریان دلالی و واسطه‌گری است و ماهیت متفاوتی دارد.
توحیدی افزود: برنامه‌ریزی نمایشگاهی در اصل برای جذب سرمایه‌گذاری در  زمینه‌های اقتصادی و بازار و در صنعت و تجارت است و این اصل که گردش سرمایه و ارزش افزوده با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی به سهولت شکل گرفته و جریان می‌یابد، امری بدیهی و از نظر توجیه اقتصادی نیز ریسک قابل قبولی را دارد.
‌مدیر‌عامل شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان در این زمینه خاطر‌نشان کرد: ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری، تعریف پروژه‌ها، ارائه طرح‌ها‌ی  اقتصادی، ورود سرمایه‌گذاران، ارتباط متقابل سازنده و تبادل اطلاعات فنی از ‌کارکردهای نمایشگاهی است که کمک به توسعه بازار فروش کوچک‌ترین بخش از‌ فرآیند نمایشگاهی است و نباید کارکرد تخصصی نمایشگاه‌ها تا حد فروش پایین آورده شود.
توحیدی گفت: استان کرمان زمینه‌های اقتصادی  بسیار فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد و اصولا در هر منطقه‌ای‌ که سرمایه و تراکم جمعیت وجود دارد، توجیه اقتصادی برای سرمایه‌‌گذاری معقول و سود‌آور را دارا است.
وی ابراز داشت: اما این سود‌آوری فقط با عرضه و معرفی این توانمندی‌ها میسر است و موجب می‌شود، سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در زمینه‌های تولید و خدمات و بازار، حمل‌ و ‌نقل، مراکز اقامتی و تفریحی با توجه به نیاز جمعیت ساکن و رهگذر را میسر کند و معرفی این مکانیسم فقط در مجموعه نمایشگاهی و معرفی این فرصت‌ها به دیگران امکان دارد.
توحیدی با اشاره به خروج غیر‌ضروری سرمایه از استان کرمان ‌توسط‌ بخشی از تولید‌کنندگان برای تأمین نیازمندی‌های اولیه تولید خود خاطر‌نشان کرد: توازن در ورود و خروج سرمایه به نفع اقتصاد استان کرمان و باید به نفع ورود سرمایه و جلوگیری از خروج غیرضروری آن از استان متمرکز شود و اینکه چرا بخشی از تولیدکنندگان با وجود بستر مناسب و ارزان‌تر، عمده نیازمندی‌های خود را از خارج استان تأمین می‌کنند، جای بررسی و تامل دارد.
وی عنوان کرد: به نظر کارشناسان اقتصادی عدم شناخت کافی و ناآشنا بودن ازبستر سرمایه‌گذاری استان کرمان حتی برای بومی‌ها می‌تواند از علل این رویداد باشد.
توحیدی با اشاره به اهمیت شرکت نمایشگاه‌های جنوب‌شرق، هدف اصلی از ایجاد این شرکت را آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری عنوان کرد و افزود: زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری چند جانبه به ویژه مشارکت در جذب و جلب سرمایه‌گذاری کلان مستقیم و غیرمستقیم و افزایش جریان سرمایه با حضور بخش خصوصی کارآمد هدف نمایشگاه‌ها است.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول