سید حمیدرضا توحیدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از ماهیت برگزاری نمایشگاهها تعریف درستی به عمل نیامده، ساختار نمایشگاهی با ساختار فروش کاملا دو موضوع مجزا از هم هستند که در جایگاههای تخصصی خود هر کدام فرآیند خاص خود را دارند.
وی بیان داشت: ساختار تخصصی نمایشگاهی برای جذب سرمایهگذاری و توسعه اقتصادی و آشنا شدن با فناوریها و دستاوردهای نوین در زمینه صنعت و تجارت است و به پیشرفت و ایجاد رابطههای اقتصادی و آغاز سرمایهگذاریهای اقتصادی منجر میشود، نه به فروش ارزان کالا و خدمات و محصولات، اما ساختار فروش مستقیم برای قطع جریان دلالی و واسطهگری است و ماهیت متفاوتی دارد.
توحیدی افزود: برنامهریزی نمایشگاهی در اصل برای جذب سرمایهگذاری در زمینههای اقتصادی و بازار و در صنعت و تجارت است و این اصل که گردش سرمایه و ارزش افزوده با برگزاری نمایشگاههای تخصصی به سهولت شکل گرفته و جریان مییابد، امری بدیهی و از نظر توجیه اقتصادی نیز ریسک قابل قبولی را دارد.
مدیرعامل شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان در این زمینه خاطرنشان کرد: ارائه بستههای سرمایهگذاری، تعریف پروژهها، ارائه طرحهای اقتصادی، ورود سرمایهگذاران، ارتباط متقابل سازنده و تبادل اطلاعات فنی از کارکردهای نمایشگاهی است که کمک به توسعه بازار فروش کوچکترین بخش از فرآیند نمایشگاهی است و نباید کارکرد تخصصی نمایشگاهها تا حد فروش پایین آورده شود.
توحیدی گفت: استان کرمان زمینههای اقتصادی بسیار فراوانی برای سرمایهگذاری دارد و اصولا در هر منطقهای که سرمایه و تراکم جمعیت وجود دارد، توجیه اقتصادی برای سرمایهگذاری معقول و سودآور را دارا است.
وی ابراز داشت: اما این سودآوری فقط با عرضه و معرفی این توانمندیها میسر است و موجب میشود، سرمایهگذاری و مشارکت بخش خصوصی در زمینههای تولید و خدمات و بازار، حمل و نقل، مراکز اقامتی و تفریحی با توجه به نیاز جمعیت ساکن و رهگذر را میسر کند و معرفی این مکانیسم فقط در مجموعه نمایشگاهی و معرفی این فرصتها به دیگران امکان دارد.
توحیدی با اشاره به خروج غیرضروری سرمایه از استان کرمان توسط بخشی از تولیدکنندگان برای تأمین نیازمندیهای اولیه تولید خود خاطرنشان کرد: توازن در ورود و خروج سرمایه به نفع اقتصاد استان کرمان و باید به نفع ورود سرمایه و جلوگیری از خروج غیرضروری آن از استان متمرکز شود و اینکه چرا بخشی از تولیدکنندگان با وجود بستر مناسب و ارزانتر، عمده نیازمندیهای خود را از خارج استان تأمین میکنند، جای بررسی و تامل دارد.
وی عنوان کرد: به نظر کارشناسان اقتصادی عدم شناخت کافی و ناآشنا بودن ازبستر سرمایهگذاری استان کرمان حتی برای بومیها میتواند از علل این رویداد باشد.
توحیدی با اشاره به اهمیت شرکت نمایشگاههای جنوبشرق، هدف اصلی از ایجاد این شرکت را آشنایی با ظرفیتهای اقتصادی و تجاری عنوان کرد و افزود: زمینه گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری چند جانبه به ویژه مشارکت در جذب و جلب سرمایهگذاری کلان مستقیم و غیرمستقیم و افزایش جریان سرمایه با حضور بخش خصوصی کارآمد هدف نمایشگاهها است.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
اخبار مرتبط
-
نمایشگاه آثار خوشنویسی جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» افتتاح شد
-
نمایشگاه یادمان ولایت امروز در یاسوج افتتاح می شود
-
نمایشگاه «امتداد حماسه با لبیک یا خامنهای» گشایش یافت
-
نمایشگاه عکس و پوستر سیمای خورشید در الیگودرز برپا شد
-
نمایشگاه عکس بصیرت در سنندج افتتاح شد
-
نمایشگاه عکس بصیرت در مشهد برگزار میشود
-
برگزاری نمایشگاه نقاشی در خرمشهر
-
نمایشگاه بصیرت و دفاع از ولایت در دامغان برپا شد
-
نمایشگاه تابلوعکس 9 دی در مصلی شهرکرد برپا شد
-
حذف واسطهها با برپایی نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.