اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی اعلام کرد

مذاکره بسیج با 35 هزار پزشک برای ارائه خدمات رایگان به روستاییان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین حضور پزشکان متخصص در روستاها را از برنامه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: با بیش از 35 هزار پزشک برای حضور در روستاها و ارائه خدمات رایگان پزشکی مذاکره شده و اکثر آنها اعلام همکاری کرده‌اند.

مذاکره بسیج با 35 هزار پزشک برای ارائه خدمات رایگان به روستاییان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا نقدی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مسئله پیش روی دولت، مسئله اشتغالزایی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که راه حل مشکلات کشور استفاده از ظرفیت مردمی است و با توجه به این رهنمود، بسیج نیز نسبت به مسئولیت خود در این قضیه نقش‌آفرینی کرده است.
وی ایجاد فرصت‌های شغلی جدید صرفا با ارائه تسهیلات مالی را قابل انتقاد دانست و افزود: امروز بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با اینکه از نظر تئوری بسیار قوی هستند اما توانایی ورود در میدان عمل را ندارند و باید به این موضوع توجه بیشتری صورت گیرد.
نقدی با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ضعیف و نیازمند اصلاح است، تاکید کرد: بسیج می‌تواند در زمینه توانمندکردن نیروهای دانشگاهی و آموزش‌های حرفه‌ای به مردم از ظرفیت‌های نهفته موجود استفاده کند.
وی با تاکید بر اینکه در موضوع اشتغال نباید تنها به تصمیمات کلان و کلی بسنده شود، گفت: هر محله و منطقه نیز باید به تناسب ظرفیت‌های بومی خود در موضوع اشتغالزایی اقدام کند و خلا موجود در این زمینه برطرف شود.
نقدی ظرفیت بسیج سازندگی را در اشتغال بسیار بالا عنوان کرد و با اشاره به واردات کالاهای خارجی به کشور خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل نداشتن بازار فروش و اقبال مردم به مصرف کالاهای خارجی با کمترین ظرفیت خود کار می‌کنند، در حالی که اگر یک میلیارد دلار واردات کالاهای خارجی کاهش یابد بدون نیاز به سرمایه‌گذاری جدید، 200 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود و این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است و بسیج می‌تواند در این حوزه نقش موثری داشته باشد.
رئیس سازمان بسیج با اشاره به طرح‌های بلندمدت دولت در زمینه‌هایی مانند آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، گفت: به نتیجه رسیدن این طرح‌ها نیازمند یک مطالبه عمومی است و بسیج می‌تواند چنین طرح‌هایی را در یک اقدام ضربتی و از طریق فرهنگ‌سازی در روستاها و ترغیب کشاورزان به اصلاح روش‌های آبیاری انجام دهد.
نقدی تاکید کرد: آمادگی داریم تمام کارهای خرد و پراکنده دولت از قبیل درختکاری، آبخیزداری و انواع آموزش‌ها و ترویج‌ها را در قالب بسیج سازندگی اجرا کنیم تا پیمانکاران به طرح‌های مهم‌تر بپردازند.
وی با بیان اینکه بر اساس چشم‌انداز بسیج سازندگی هر بسیجی باید یک نوبت در سال در طرح‌های سازندگی شرکت کند، افزود: سال گذشته 600 هزار نفر در این طرح‌ها شرکت کردند و در سال جاری تاکنون بیشتر از یک میلیون نفر در این زمینه مشارکت کرده‌اند.
نقدی حضور پزشکان متخصص در روستاها را از برنامه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: با بیش از 35 هزار پزشک در کل کشور برای حضور در روستاها و ارائه خدمات رایگان پزشکی و درمانی مذاکره شده و اکثر آنها اعلام همکاری کرده‌اند.
در این نشست "فاتح، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان" در خصوص عملکرد و برنامه‌های کارگروه اشتغال استان و "پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا" در خصوص فعالیت‌های بسیج سازندگی استان توضیحاتی را ارائه کردند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول