اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

مشکل اشتغال با بکارگیری دانش بومی حل می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: با بکارگیری دانش بومی و ایجاد شرکت‎های دانش بنیان، مشکل اشتغال حل می‌شود.

مشکل اشتغال با بکارگیری دانش بومی حل می‎شود
عباسعلی نوری‎نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مباحث بنیادی و شکل‎گیری شرکت‎های دانش بنیان از مسائل مهمی است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.
وی تصریح کرد: ما در مرکز تحقیقات گرگان چند پروژه کلان داریم که از طریق معاونت فنی علمی‎ فناوری پیگیری می‎شود و یکی از موضوعات مطرح در این پروژه‎ها، متعلق به گیاهان دارویی بوده است.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به اینکه توجه به صنایع کوچک باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، بیان داشت: توجه به صنایع روستایی، آموزش اسانس‎گیری و توسعه کانون‎های تولید، از مواردی است که می‎تواند در زمینه توسعه این بخش، موثر باشد.
نوری‎نیا به جدی گرفتن کمیته راهبردی در استان تاکید کرد و متذکر شد: 11 ستاد راهبردی گیاهان دارویی در کشور وجود دارد که خیلی ستاد مهمی است و اگر از امکانات و ظرفیت‎های ستاد کشور استفاده شود این آمادگی را داریم که دبیرخانه این ستاد در مرکز تحقیقات گرگان دائر شود.
وی یادآور شد: فرهنگ سازی، حفظ، نگهداری و شناسایی گونه‎های گیاهان نیز از مواردی است که باید به آن توجه کرد.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از عملیاتی شدن هرباریوم گیاهان دارویی با همکاری میراث فرهنگی استان در آینده‎ای نزدیک خبر داد.
نوری‎نیا اذعان داشت: تمام نگاه دستگاه‎ها به بودجه‎های کلان معطوف شده که باید توجه داشته باشیم فصل این موارد در دولت به اتمام رسیده و همه باید به سمت خصوصی‎سازی حرکت کنیم.
وی تجاری‎سازی نتایج تحقیقاتی را اولویتی مهم خواند و افزود: خیلی از ایده‎ها در بخش‎های مختلف زراعت گیاهان دارویی، اصلاح گیاهان دارویی و صنعت وجود دارد و شرکت‎های دانش بنیان نیز یک تجربه موفقی است که برای کشورهای پیشرفته و حتی ایران، حاصل شده که اگر این تجربه‎ها عملیاتی شود، به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.
انتهای پیام/خ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول