اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

موفقیت در هدفمندسازی یارانه‌‌ها نیاز به اجرای همه قوانین دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس‌ گفت: برای موفقیت در قانون هدفمندسازی یارانه‌‌ها همه قوانین باید به طور صحیح و با برنامه‌ریزی که در مجلس انجام شده است به اجرا درآیند.

موفقیت در هدفمندسازی یارانه‌‌ها نیاز به اجرای همه قوانین دارد
عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها آنچنان که در قانون آمده به مرحله اجرا در نیامده است، به ویژه در آن قسمتی که مربوط به حمایت دولت از بخش‌های مختلف و اصلاح ساختار بودجه است.
وی تصریح کرد: در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها قرار بر این بود که 50 درصد درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها در رابطه با توانمندسازی اقشار ضعیف و 50 درصد در اصلاح ساختار تولید و بودجه کشور هزینه شود که این موضوع اجرایی نشد.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بیان کرد: آغاز هدفمندسازی یارانه‌ها در مجموع کار بزرگ و ارزشمندی بود و از این نظر باید به کشور آفرین گفت که در این مقطع تاریخی دست به چنین کار بزرگی زده است، اما باید نواقص اجرای این قانون را هم دید که یکی از این نواقص کم‌ توجهی به بحث تولید است.
رجایی ادامه داد: برای اجرای مراحل این قانون شیب پنج ساله در نظر گرفته شد و قرار بر این بود که پنج مرحله برای نهایی کردن این قانون داشته  باشیم،‌ اما در اجرای این مراحل حامل‌های مختلف متفاوت عمل کرده‌اند به گونه‌ای که برخی پنج مرحله را به سه و حتی دو مرحله کاهش داده‌اند که این یکی دیگر از نواقص موجود در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به زیر ساخت‌‌‌هایی همچون حمل و نقل نسبت به سایر زیرساخت‌ها توجه خوب و بیشتری شده است، ادامه داد: در این زمینه به زیرساخت‌هایی همچون صنعت و کشاورزی توجه‌ای نشده است.
رجایی تاکید کرد: لازم و ضروری است که در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به مسئله تولید به صورت جدی نگاه کنیم به ویژه زیرساخت‌هایی که در رابطه با تولید کشور است که از همه آنها مهم‌تر مسئله کشاورزی است که باید با سرعت برنامه‌ریزی شود و برای آن پول و اعتبار گذاشته شود.
وی اظهار کرد: در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها مجلس در بودجه سال 90 اجازه بیش از 20 درصد نداده است، در مراحل اول بعضی پرش‌هایی را در اجرای قانون داشتیم که مجلس در بودجه 90 اجازه بیش از 20 درصد را نداده است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما انتظار داریم این چارچوب قانونی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها رعایت شود چرا که اگر بخواهیم در این مهم موفقیتی با شرایط بسیار بالا داشته باشیم باید همه قانون به مرحله اجرا گذاشته شود.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول