اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

مجوز فعالیت هیچ بنگاه اقتصادی آلاینده را صادر نکرده‌ام

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: در زمان مدیریتم در استان اصفهان حتی مجوز فعالیت یک بنگاه اقتصادی آلاینده را صادر نکرده‌ام.

مجوز فعالیت هیچ بنگاه اقتصادی آلاینده را صادر نکرده‌ام
علیرضا ذاکر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که چند روز پیش شهردار اصفهان نسبت به شکل‌گیری باندهای زمین‌خواری در محدوده محمودآباد منطقه ۱۲ اصفهان هشدار داده و عنوان کردند که گسترش و توسعه شهرک صنعتی محمودآباد هیچ گونه هم‌خوانی با طرح بازنگری طرح تفصیلی و جامع شهر ندارد و عواقب و پیامدهای منفی زیست محیطی بسیار قابل توجهی به دنبال دارد، آیا شما از این موضوع خبر دارید، اظهار داشت: من اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم اما آنچه اهمیت دارد در طول دو سال و چند ماهی که به عنوان استاندار اصفهان خدمت می‌کنم، مجوز احداث یک بنگاه اقتصادی جدید که منجر به آلودگی هوا می‌شود را صادر نکرده‌ام.
وی تصریح کرد: همه تلاش مدیریت استان به سمت کاهش آلودگی هوا بوده و حتی به مجوز صنایع آلاینده‌ای که در گذشته صادر شده و هنوز عملیات احداث آن آغاز نشده، رایزنی کرده‌ایم تا از صنایع تبدیلی استفاده کنند و مشکل جدیدی بر آلودگی هوای اصفهان از ناحیه صنایع ایجاد نشود.
استاندار اصفهان افزود: من موضوع این زمین خواری‌ها را پیگیری می‌کنم و با تخلف‌ها در حد اختیارات خود مقابله می‌کنیم.
وی در جواب این سوال که در حال حاضر که با پدیده اینورژن در اصفهان روبه رو هستیم و هر از گاهی با شدت و ضعف میزان آلاینده‌ها در شهر مواجه می‌شویم، مدیریت استان چه اقدام ایجابی برای کاهش آلودگی هوا در دست اقدام دارد، گفت:  وسیع کردن حوزه اجرایی طرح تردد زوج و فرد خودروها، تعطیلی مدارس و اداره ها در شرایط بحرانی، ممانعت از عبور خودروهای تک سرنشین کارمندان اداره ها از جمله اقداماتی است که برای کاهش آلودگی هوا انجام داده‌ایم.
ذاکر اصفهانی اضافه کرد: در گذشته بدون وجود طرح‌های آمایشی صنایع در کنار محل زندگی مردم و در شعاع کمتر از 50 کیلومتری اصفهان مثل قارچ رشد کرده‌اند و شرایط به گونه‌ای شده که در حال حاضر توان مقابله با برخی آلاینده‌ها را نداریم.
وی پیشرفت به سمت صنایع هایتک و نوین را راهکار مقابله با آلودگی هوا در دراز مدت دانست و اظهار داشت: این ظرفیت در استان اصفهان وجود دارد که به سمت صنایع نوین حرکت کنیم.
به گزارش فارس، چند روز پیش شهردار اصفهان در مصاحبه با بعضی رسانه‌ها از شکل‌گیری باندهای زمین‌خواری در محدوده محمودآباد منطقه ۱۲اصفهان هشدار داد و گفته بود که با وجود اینکه شهرداری خرید و فروش اراضی را در این محدوده زیر نظر دارد، ولی با کمال تأسف زمین‌خوارانی که به باندهای قدرت و ثروت متصل هستند در وسعت‌های بسیار قابل توجه، اقدام به خرید زمین کرده‌اند و تخلف‌های بزرگی در این رابطه صورت گرفته است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول