اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حاشیه‌های همایش جبهه پایداری در ساری

جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری شکل‌گیری درست مجلس نهم را پیگیری می‌کنند

خبرگزاری فارس: علی‌اصغر زارعی گفت: جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری در انتخابات، شکل‌گیری درست مجلس نهم را پیگیری می‌کنند و نگرانی دوم خردادی‌ها و اظهاراتی که در روزنامه‌ها و سایت‌ها دارند، این مسئله را بزرگ کرده است.

جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری شکل‌گیری درست مجلس نهم را پیگیری می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شب گذشته همایش جبهه پایداری در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران در ساری برگزار شد.
حجت‌الاسلام روح الله حسینیان، علی اصغر زارعی و حجت الاسلام سید محمود نبویان از مهمانان این مراسم بودند.
پس از پایان سخنرانی‌ها، این سه شخصیت پاسخگوی سوالات حاضران بودند.
گزارش فارس را از حاشیه‌های این مراسم می‌خوانیم:
حسینیان در پاسخ به سوال یکی از حاضران درباره اعلام موضع در برابر 7+8 گفت: جبهه پایداری قصد وحدت‌شکنی و جدایی نداشته و برای ارائه لیست با 7+8 بارها مذاکره کردیم، اما از طرف آنها استقبال نشد.
وی اضافه کرد: نباید از وحدت‌شکنی بترسیم بلکه باید بر اصول خود پافشاری کنیم، اگر بناست در معادلات سیاسی زود تسلیم شویم پس جبهه پایداری چه مزیتی می‌تواند بر گروه‌های دیگر داشته باشد.
نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جبهه پایداری مورد حمایت علما قرار نگرفته، ادامه داد: ما خودمان عین علما هستیم.
به گفته وی، هیچ جبهه‌ای به اندازه جبهه پایداری دارای روحانی نیست اگرچه توقع و انتظار ما این بود که علما هم حمایت کنند که نشد، بسیاری از علما ما را تحت فشار گذاشتند.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: ذات جبهه پایداری بر علم علما و روحانیان شکل گرفته است.
این مسئول با بیان اینکه ما در انتخابات از همه چیز خودمان گذشتیم، گفت: علی اصغر زارعی آنقدر تلاش کرد که دچار سکته گوش شد و یکی از گوش‌هایش 70 درصد شنوایی‌اش را از دست داد.
حسینیان ادامه داد: دو عمل از احمدی‌نژاد یعنی تعلل در برکناری مشایی و خانه‌نشینی احمدی‌نژاد ما را به فکر راه‌اندازی جبهه انداخت.
حسینیان اضافه کرد: تصور ما بر این است حالا که احمدی‌نژاد مرتکب خطا شده اما تفکر سوم تیر نباید از بین برود.
وی یادآور شد: به ما اتهام زدند که با جریان انحرافی هستیم که این بسیار غیرمنصفانه است.
علی اصغر زارعی درباره دیدگاه‌های مختلف نسبت به جبهه پایداری اظهار داشت: تبلیغات منفی زیادی علیه جبهه پایداری صورت گرفته که با جریان انحرافی رابطه داریم و یا اینکه احمدی‌نژاد این تشکیلات را به راه انداخته و اعلام می‌کنیم که همه این شایعات بی‌حساب است.
این نماینده مجلس درباره سوالی که گفته شده بود علما از جبهه پایداری حمایت نکردند به حضور آیت‌الله مصباح در صدر این جبهه اشاره کرد و گفت: آیت الله جنتی هم در شورای نگهبان است و برای اینکه ایجاد شبهه نشود، کمتر درخواست حضور داشتیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در استان به ویژه در بابل لیست ارائه می‌کنید یا نه، اضافه کرد: جبهه تاکنون در هیچ استانی کسی را تایید نکرده و قرار نیست برای استان‌ها تصمیم بگیریم.
زارعی با اشاره به اینکه آماری که تا دو شب قبل به بنده دادند این بود که سرشناس‌های اصلاح‌طلب ثبت‌نام نکرده‌اند، بیان داشت: معمولا اصلاح‌طلبان در حوزه‌ها بالا می‌آیند چون تعداد اصولگرایان زیاد است و رای یکدیگر را می‌شکنند و باید این را درمان کرد.
این مسئول با بیان اینکه قبل از رای‌گیری همه کاندیداهای اصولگرا تصور می‌کنند رای اکثریت را دارند، یادآور شد: اما پس از اعلام آرا متوجه می‌شوند که تصور درستی نداشته‌اند.
زارعی در پاسخ به این سوال که آیا حجت‌الاسلام حسینیان برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرده، ابراز داشت: حسینیان جراحی قلب باز انجام داده، در مجلس فشار وارد می‌شود و تحمل فشار مجلس هم سخت است.
وی با بیان اینکه برخی دوستان شرط را بر این گذاشته بودند که اگر حسینیان ثبت‌نام کند آنها هم حضور خواهند داشت، اضافه کرد: برای ثبت‌نام با آقاتهرانی و حسینیان به وزارت کشور رفتیم، اما حین ثبت‌نام دوستان، حسینیان رفت و ثبت نام نکرد و ما مورد هجمه دوستان قرار گرفتیم؛ اما در نهایت در رشت رازی به ثبت‌نام شد.
حسینیان در همین باره گفت: پنج رگ قلبم شامل سه رگ اصلی و دو رگ فرعی دچار گرفتگی شد،  پس از جراحی یکی از رگ‌ها مجددا بسته شد که این از برکات مجلس است، از نظر قند خون هم وضع من خراب است، آرتروز دارم و فقط به درد جنازه شدن در تعزیه می‌خورم.
حسینیان با اشاره به اینکه دوستان به حرفم گوش نکرده و من را مجبور به ثبت نام کردند، یادآور شد: من هم هرچه دوستان گفتند عمل کردم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع جبهه متحد اصولگرایان درباره جبهه پایداری، بیان داشت: فکر نمی‌کردیم آقایان بر نظرهای خود اصرار داشته و به نظرهای ما بی‌تفاوتی نشان دهند.
زارعی گفت: این دو جبهه در انتخابات هدف شکل‌گیری درست مجلس نهم را پیگیری می‌کنند و نگرانی دوم خردادی‌ها و اظهاراتی که در روزنامه‌ها و سایت‌ها دارند، این مسئله را بزرگ کرده است.
این مسئول در پاسخ به این سوال که چرا مشایی مدتی است در رسانه‌ها دیده نمی‌شود، یادآور شد: اینکه مشایی رسانه‌ای نیست و این روزها کمتر در رسانه مشاهده می‌شود لابد حساسیت بچه‌های حزب‌اللهی را حس کرده‌اند و حداقل کار عاقلانه‌ای که کردند این بود که حساسیت‌ها را کم کنند.
حسینیان درباره ارائه لیست برای استان‌ها و حمایت‌های مالی تصریح کرد: قصد نداریم از تهران در کار استان‌ها دخالت کنیم و اگر مشورت داشته باشیم به استان‌ها اعلام می‌کنیم.
وی ادامه داد: کمک ما به استان‌ها کمک مادی نیست، ما وابسته به هیچ قدرتی نیستیم و رفت و آمدها هم با پول خودمان انجام می‌شود تازه می‌خواستیم بگوییم دوستان در شهرستان‌ها به ما هم کمک کنند تا کاری انجام دهیم.
حجت الاسلام نبویان درباره جریان انحرافی گفت: فقط به ذکر این نکته بسنده می‌کنم که آیت الله مصباح در سال 84 افرادی را فرستاده بود که ببینند مشایی کیست، از همان موقع به انحراف پی برده بود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول