اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کرمان:

مساجد باید به قرارگاه جنگ نرم بدل شوند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: مساجد را باید به قرارگاه‌های مبارزه با جنگ نرم بدل کنیم و این جز با سلاح ایمان محقق نمی‌شود.

مساجد باید به قرارگاه جنگ نرم بدل شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی رضایی در آیین افتتاح نمایشگاه «امتداد حماسه با لبیک یا خامنه‌ای» در حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: 9 دی روز تبعیت از ولایت است که در آن اطاعت محض از ولی امر برای جامعه بشری تجلی یافت.
وی با بیان اینکه در حماسه 9 دی 88 بار دیگر عظمت ملت ایران برای جهانیان آشکار شد، تصریح کرد: سه روز پس از فتنه 88 ملت غیور ایران و رهبری بزرگ انقلاب که پرچمدار عصر حاضر در مکتب علوی است، صبر پیشه کرد، اما عاشورا فصل‌الخطاب قرار گرفت.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: 9 دی بیانگر آن است که چنانچه کسی هدفش این باشد که ریشه و بنیان انقلاب یعنی مکتب حسینی را خدشه‌دار کند، صبر زینبی به حماسه حسینی بدل می‌شود.
رضایی بیان داشت: نمایشگاه "امتداد حماسه با لبیک یا خامنه‌ای" در قالب یک نمایشگاه آموزشی، هنری و فرهنگی دایر شده است و حاصل تلاش بیش از 70 کانون فرهنگی هنری مسجد است.
وی عنوان کرد: در نمایشگاه مذکور 2 هزار و 500 نفر از آموزش‌های مختلف به ویژه در حوزه جنگ نرم و فضای سایبری برخوردار می‌شوند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه کارهای شکل گرفته از بستر مسجد بسیار تأثیرگذارتر است، گفت: همه موفقیت‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی و نظیر آن مرهون تفکر مسجدی است.
رضایی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه مساجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید، ابراز داشت: در حقیقت با حفظ این سنگرها، نظام حفظ می‌شود.
وی تصریح کرد: طرح امتداد حماسه با لبیک یا خامنه‌ای برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و تلاش می‌کند تا حرکتی جهادی و فرهنگی با محوریت مسجد را دنبال کند، زیرا معظم‌ له با طرح جهاد فرهنگی در حقیقت مسئولان را به سمت حرکت قرارگاهی توجه دادند.
رضایی با اشاره به اینکه حرکت قرارگاهی باید با الهام‌گیری از قرارگاه‌های دوران دفاع مقدس به تشکیل قرارگاه در حوزه‌های مختلف بدل شود، خاطرنشان کرد: در حقیقت باید مساجد را به قرارگاه‌های مبارزه با جنگ نرم بدل کنیم و این جز با سلاح ایمان محقق نمی‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در 13 سال نخست بعثت در مکه مأمور به جهاد فرهنگی به وسیله قرآن بود، عنوان کرد: آنچه در جهاد فرهنگی باید آن را دنبال کنیم، این است که مسجد پایگاه قرآن و ولایت است.
به گزارش فارس، نمایشگاه «امتداد حماسه با لبیک یا خامنه‌ای» عصر امروز با حضور اسماعیل نجار استاندار کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی زاهدی سفیر ایران در مالزی، غلامرضا کرمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور افتتاح شد و به مدت یک هفته در حسینه ثارالله کرمان دایر است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول