اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه آبادان:

تنش دولتمردان و مجلسیان اسبابی برای سوء استفاده نشود

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه آبادان گفت: تنش بین دولتمردان و مجلسیان اسبابی برای سوء استفاده نشود.

تنش دولتمردان و مجلسیان اسبابی برای سوء استفاده نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان که بعد از ایراد سخنرانی مشاور رئیس جمهور، مریم مجتهدزاده در مصلای آبادان انجام شد اظهار داشت: همه مسئولان را به اخلاق انتخاباتی و آرام نگاه داشتن فضای انتخابات توصیه می‌کنم.
وی افزود: باید با ایجاد فضایی مساعد برای برگزاری انتخابات در میان مردم آگاهی و بصیرت ایجاد کرد.
خطیب جمعه آبادان تصریح کرد: باید با ایجاد درک عمیق بین مردم آنهایی را که کفایت دارند روانه خانه دوم ملت کنیم.
وی با بیان اینکه امروز، روز بصیرت و ولایت‌مداری است گفت: در هفته آینده دو مناسبت بزرگ و ارزشمند ولادت امام موسی کاظم(ع) و شهادت حضرت رقیه(س) را داریم که باید با آگاهی‌بخشی به جوانان از زندگی پراهمیت ائمه آنها را در گام گذاشتن در این مسیر سعادتمند رهنمون کنیم.

* حماسه 9 دی پیام‌رسان اسرار ولایت است
محمدی اصفهانی همچنین در خصوص حماسه بزرگ 9 دی‌ماه سال 88 خاطرنشان کرد: پس از اینکه مدت هشت ماه بنا به گفته خودشان از طریق فیس‌بوک‌ها، جنبش‌های بیداری اینترنتی، تلاش‌های یارانه‌ای در سطح جهان به نفوذ در دل ایرانیان دل بسته بودند سرانجام در 9 دی آب پاکی بر دستشان ریخته شد.
وی افزود: حماسه 9 دی با بیداری و تیزبینی مقام معظم رهبری و آگاه‌بخشی به مردم ولایتمدار ایران اسلامی شکل گرفت.
خطیب جمعه آبادان ادامه داد: حماسه 9 دی پیام‌رسان اسرار ولایت است.
وی با بیان اینکه امامت، بصیرت و آگاهی در 9 دی‌ماه باعث شد که این حرکت به حماسه‌ای عظیم و جاویدان در تاریخ انقلاب مبدل شود اضافه کرد: تدبیر امام راحل بر نظامی بود که هم جمهوریت داشت و اسلامیت، نظامی که از هر لحاظ کامل و بی‌نقص است.
محمدی اصفهانی افزود: در دنیا نظام‌های یا دیکتاتور محض بودند و یا جمهوری و به‌هیچ‌وجه معنویت الهی را برنمی‌تافتند اما نظام جمهوری اسلامی با شیوه دموکراسی خود حاوی مضامین عمیق عرفانی و مردمی است.
وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب دشمن درصدد بود که با ایجاد بی‌بند و باری و ترویج فساد همچنین به راه اندازی جنگ‌های نرم، پایه‌های انقلاب را در کشور متزلزل کند افزود: اما همیشه در این امر ناکام مانده و در آخر با هدف نهایی خود در زمان انتخابات می‌خواست از این فضا سوءاستفاده کند.
خطیب جمعه آبادان خاطرنشان کرد: دشمن احساس کرد که در مقوله انتخابات فضا فراهم شده برای حرکت‌های ناشیانه و مسموم؛ که صد البته با خیال‌های واهی و پوچ خود مواجه شد.
وی همچنین ادامه داد: آنها گفته بودند نظام اسلامی به یک تلنگر بند است و گستاخی را تا جایی رساندند که دست به توهین مقدسات مردم و پاره کردن عکس مقام معظم رهبری و امام راحل زدند.
محمدی اصفهانی با اشاره به اینکه در فضای فتنه دشمنان آنچه را که نباید گفتند و آنچه را که نباید انجام می‌داند انجام دادند گفت: اما خوشبختانه در نهم دی‌ماه تئوری تفرقه بین نظام و مردم و به نحوی بین مسئولان و مردم به بن‌بست رسید.
وی عنوان کرد: نه اینکه دستگاه نظامی کشور نمی‌توانست جلوی این کج‌روی‌ها را بگیرد، نه؛ بلکه باید علت معجزه انقلاب خود سبب پایداری و بقای انقلاب می‌شد که این امر نیز به وقوع پیوست.

*آبادان جبهه پایداری است
خطیب جمعه آبادان با تقدیر از اقشار مختلف مردم این شهرستان به‌منظور گرامی‌داشت و شرکت در تجمع 9 دی، خطاب به مهمان ویژه امروز؛ مشاور رئیس جمهور، مریم مجتهدزاده تصریح کرد: امیدواریم سفر مشاور رئیس جمهور سبب خیری برای مردم شهرستان به‌ویژه زنان این خاک باشد.
وی با بیان اینکه زنان این شهر سال‌های زیادی را در حصر مستقیم صدامیان در بند و محاصره بودند و پس از آن آوارگی جنگ تحمیلی و سختی‌های آن را متحمل شدند افزود: آبادان جبهه پایداری و مقاومت است.
محمدی اصفهانی خاطرنشان کرد: بهداشت روانی و روحی زنان این مرز و بوم باید تأمین شود زیرا این زنان مهاجران جنگی در شهرهای مختلف بوده و مشقت‌های غیر قابل وصفی را در خود به یادگار دارند.
به گفته وی زنان آبادان و خرمشهری پس از جنگ علاوه بر حفظ بهداشت روحی و روانی خانواده خود، خانه‌های ویرانشان را آجر آجر همدوش مردانشان ساختند و خم به ابرو نیاوردند.
خطیب جمعه آبادان اظهار داشت: خرمشهری که قلب دشمن بود، آبادانی که نخلستان‌هایش کمتر از 50 متر با دشمن بعثی فاصله نداشت و مناطقی که زیر رگبار و توپ و تانک دشمن زیر هدف گلوله بود در اذهان پاک نشدنی‌ است.

*آبادان از دولتمردان توقع دارد
وی با اشاره به اینکه امروز زنان آبادان و خرمشهری از دولتمردان بیش از این توقع دارند تصریح کرد: امر آبادان بیش از هر زمان نیازمند آبادی در ابعاد مختلف فرهنگی، ورزشی، تفریحی، معنوی و روحی در بخش زنان و بانوان است.
محمدی اصفهانی ادامه داد: این امور چه در بخش زنان خانه‌دار و چه در بخش امور مربوط به زنان تحصیلکرده قابل کار و برنامه‌ریزی است.
وی با اشاره به اینکه مردم آبادان امروز ولایتمداری را دارد که شاهد آن هستید خاطرنشان کرد: آبادان محصول صبر و مقاومت مردمی است که بیداری اسلامی را در جهان عرضه کرد.
امام جمعه آبادان افزود: پیام حماسه مردم آبادان امروز در غرب و شرق به نحو و اشکال مختلف در حال فریاد است.

*کشور نیاز به آرامش دارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دولتمردان گفت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به آرامش دارد.
محمدی اصفهانی با بیان اینکه انتظار می‌رود در همه امور ملاک‌های ارزشی و اصولی مدنظر دولتمردان قرار گیرد عنوان کرد: این روزها نباید تنش بین دولتمردان و مجلسیان اسبابی برای سوء استفاده دشمنان شود.
وی در پایان با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله جمی گفت: امیدواریم برگزاری مراسم این روحانی بزرگ انقلاب و اسلام در شأن و مقام وی باشد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول