اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

ادعای مدیریت تحولات منطقه توهم است/ ولایت‏مداری 9 دی را ساخت

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: ادعای مدیریت تحولات منطقه به دست آمریکایی‏ها توهمی بیش نیست و آنها باید از ولایت‏مداری مردم در 9 دی درس بگیرند.

ادعای مدیریت تحولات منطقه توهم است/ ولایت‏مداری 9 دی را ساخت
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم مومن و ولایی سمنان هم‏زمان با نهم دی ماه در مسجد امام این شهر برگزار شد، خواستار توجه بیشتر آحاد جامعه به وقایع سال 1388 و نهضت 9 دی شد.
وی در همین ارتباط اضافه کرد: ایمان، بصیرت و شناخت همراه با روشن‏بینی، ولایت‏مداری و در نظر داشتن اهمیت جایگاه ولایت فقیه و نیز نهادینه شدن فرهنگ عاشورا در اعضا و جوارح مردم ایران سبب شد تا آنها در مقابل توهین به مقدسات اسلامی و دینی و به ویژه فرهنگ ناب عاشورا کوتاه نیایند و این امور از عوامل اصلی بود که واقعه 9 دی را به ثبت رساند.
امام جمعه سمنان افزود: دشمنان اسلام و انقلاب و به خصوص کسانی که نمی‏توانند جایگاه ولایت فقیه را در جامعه اسلامی درک کنند، در دی ماه 88 از حماقت چیزی کم نگذاشتند و سبب به وجود آمد فتنه‏های زیادی شدند.
شاهچراغی در ادامه گفت: مردم و مسئولان باید از این نظر شکرگزار خداوند متعال باشند که حضرت حق دشمنان آنها را اینگونه احمق و نفهم قرار داده است که خودشان علیه اقدامات شومی که انجام می‏دهند، عمل می‏کنند.
وی بیان کرد: حضور مردم ولایی و دین‏مدار ایران اسلامی در روز نهم دی موجب شد تا سفره فتنه‏گران برای همیشه در روز عاشورای سال 88 جمع شود و آنها دیگر نتوانند به اقدامات شوم و پلید خود در داخل کشور ادامه دهند.
امام جمعه سمنان افزود: نهضت مردم حسینی ایران در نهم دی ماه سبب شد تا رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس از به نتیجه رسیدن اهداف و اقداماتشان در داخل ایران ناامید شوند و به ترسیم نقشه‏های دیگری روی آورند.
شاهچراغی گفت: برای ملت ایران همان طور که بارها و بارها گفته شده است، نهم دی یک روز عادی نیست و هرگز نمی‏توان آن را در ردیف سایر روزها قرار داد؛ چراکه 9 دی، روزی خدایی بود و عاشورا در این روز تجلی یافت.
وی در بیانی دیگر نهم دی ماه را در حقیقت نتیجه و محصول قیام عاشورا توصیف کرد و گفت: امروز همه مردم به حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی به پا خواسته‏اند.
امام جمعه سمنان در بخش دیگری به فرمایشات روزهای اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با اوضاع منطقه اشاره کرد و افزود: اینکه امروز ادعای مدیریت تحولات منطقه توسط آمریکایی‏ها مطرح می‏شود، حرف خنده‏داری است و توهم محض آنها را نشان می‏دهد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول