اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی استان قزوین:

سنجش بینایی 50 هزار کودک در قزوین

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: 50 هزار کودک در استان قزوین زیر پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار می‌گیرند.

سنجش بینایی 50 هزار کودک در قزوین
فرحناز نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز در استان قزوین آغاز شده است که در این راستا حدود 320 پایگاه سنجش بینایی در سطح استان فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: پایگاه‌های سنجش بینایی شامل مهدهای کودک نیز می‌شود و 370 مربی آموزش دیده در سطح استان در این طرح مشارکت دارند که از ساعت هشت صبح تا ساعت 16 بعد از ظهر معاینه چشم کودکان در پایگاه‌های سنجش بینایی انجام می‌شود.
کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از یکم تا 30 آبان ماه در سطح استان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: جامعه هدف ما در طرح پیشگیری از تنبلی چشم، کودکان سه تا شش سال هستند که در سه سطح این طرح اجرا می‌شود، در سطح اول مربی مهد کودک و یا مربیان آزاد آموزش دیده غربالگری انجام داده و اگر کودکی مشکوک تشخیص داده شود به سطح دوم ارجاع می‌شود که معاینات تخصصی صورت می‌گیرد و اگر بینایی سنجش نیاز بداند که کودک نیاز به معاینات تخصصی‌تر دارد به پزشک ارجاع می‌دهد که سطح سوم کار است.
نظری خاطرنشان کرد: کودکانی که در این طرح معاینه می‌شوند اگر از لحاظ مالی بضاعت لازم را نداشته باشد از سوی سازمان در خصوص خرید عینک و کمک هزینه جراحی چشم مورد حمایت قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اهداف اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم اظهار کرد: این طرح با هدف پیشگیری از اختلالات بینایی در سطح کشور اجرا می‌شود تا کودکان را در سنین طلایی یعنی زیر پنج سال به لحاظ مشکل بینایی غربال کنیم زیرا اگر کودکی در این سنین مورد معاینه قرار نگیرد در سنین بالاتر ممکن است برای برطرف شدن اختلالات بینایی نتوان کار زیادی را انجام داد.
کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی استان قزوین اعلام کرد: در صورت عدم تشخیص به موقع اختلالات بینایی، کودک دچار نابینایی و یا کم‌بینایی می‌شود.
وی یادآور شد: در سال جاری حدود 50 هزار کودک سه تا شش سال در استان قزوین زیرپوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار می‌گیرند و در سال گذشته نیز حدود 37 هزار و 433 کودک سه تا شش سال معاینه شدند که از این تعداد 3 هزار و 715 نفر به سنجش بینایی ارجاع شدند و برای 162 کودک معاینات تخصصی صورت گرفت که به تعدادی تجویز عینک شد و تعدادی نیز به پزشک ارجاع شدند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول