اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی پارس‌آباد خبر داد:

راه‌اندازی پایگاه ثابت سنجش بینایی در پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان پارس‌آباد از راه‌اندازی پایگاه دایمی سنجش بینایی کودکان زیر شش سال در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی پایگاه ثابت سنجش بینایی در پارس‌آباد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل، صفر بصیرت در آیین آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در پارس‌آباد اظهار داشت: 10 هزار نفر کودک سه تا شش ساله در این شهرستان زیر پوشش طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) قرار می‌گیرند.
وی بیان داشت: در سال گذشته در قالب این طرح، شش هزار و 173 نفر کودک سه تا شش ساله این شهرستان سنجش بینایی شدند که از این تعداد 210 نفر مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شدند.
بصیرت ادامه داد: در نهایت از مجموع کودکان مشکوک به تنبلی چشم 54 نفر مبتلا به تنبلی چشم بودند که مداوا شدند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان پارس‌آباد با اشاره به اهمیت این طرح در پیشگیری از نابینایی و کم‌بینایی ابراز داشت: امسال این طرح در 250 پایگاه ثابت و سیار از جمله، مراکز بهزیستی، مهدهای کودک، خانه‌های بهداشت و مدارس پیش دبستانی سطح شهرستان اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ویزیت سنجش بینایی فقط دو هزار و 500 ریال است و در صورتی که کودک مشکوک و یا مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شود، برای معاینه و معالجه، هزینه‌های عینک و درمان هیچ گونه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.
بصیرت به خرید و راه‌اندازی دستگاه غربالگری بینایی‌سنجی با 150میلیون ریال اعتبار در این منطقه اشاره کرد و افزود: با استفاده از این دستگاه، بیماری‌های چشمی با دقت بیشتری قابل تشخیص است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه پارس‌آباد نیز اجرای طرح پیشگیری از آمبلیوپی را در جلوگیری از تنبلی و ناراحتی‌های چشمی بسیار اثر‌بخش دانست و گفت: با اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب، والدین زیادی برای آگاهی از وضعیت بینایی کودکان خود به پایگاه‌های سنجش بینایی مراجعه خواهند کرد.
حجت‌الاسلام ولی علوی با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران و متولیان این طرح و خدمات اداره بهزیستی پارس‌آباد، اجرای چنین طرح‌های مهم را از برکات و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول