اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی تفت خبر داد:

1568 کودک تفتی واجد شرایط سنجش بینایی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان گفت: هزار و 568 کودک تفتی باید در طرح سنجش بینایی شرکت کنند.

1568 کودک تفتی واجد شرایط سنجش بینایی هستند
سیدمهدی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به آغاز اجرای طرح تنبلی چشم در این شهرستان همزمان با استان یزد و سراسر کشور اظهار داشت: هزار و 568 کودک سه تا شش سال واجد شرایط باید در این طرح مورد سنجش بینایی قرار گیرند.
وی اظهار امیدواری کرد:‌ بهزیستی بتواند با همکاری خانه‌های بهداشت، مهدهای کودک، روستا‌مهدها و مراکز پیش‌دبستانی حدود 90 درصد از این کودکان را زیر پوشش طرح قرار دهد.
حسینی تعداد پایگاه‌های سنجش بینایی فعال در این طرح را 72 پایگاه اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد 26 مهد کودک و روستامهد، 20 مرکز آمادگی پیش‌دبستانی، 25 خانه بهداشت و یک کلینیک مددکاری اجتماعی هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: 126 بهورز، مدیر و مربی مهدهای کودک و روستا مهدها و معلمان مراکز پیش‌دبستانی کار معاینه چشم کودکان را بر عهده دارند.
رئیس اداره بهزیستی تفت با بیان اینکه سال گذشته هزار و 200 کودک سه تا شش سال مورد سنجش بینایی قرار گفتند، گفت: از این تعداد هشت کودک مبتلا به تنبلی چشم، 101 نفر عیوب انکساری، دو نفر انحراف چشم و چهار نفر سایر بیماری‌های چشمی شناسایی شدند.
حسینی خاطرنشان کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم علاوه بر آبان‌ماه، قرار است با راه‌اندازی یک پایگاه‌های دائمی سنجش بینایی در شهرستان تفت در تمام طول سال نیز اجرا شود.
وی با اشاره به اجرای طرح تنبلی چشم در سه سطح ادامه داد: در سطح اول مربیان آموزش دیده بینایی کودکان را مورد سنجش قرار می‌دهند و اگر کودکی مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شد، به دومین سطح که بینایی سنج‌ها هستند، ارجاع می‌شود.
این مسئول عنوان کرد: کودکان معاینه شده در سطح دوم در صورت نیاز به معاینات تخصصی‌تر به سطح سوم یعنی چشم پزشک ارجاع و معاینه می‌شوند.
رئیس اداره بهزیستی تفت با بیان اینکه در تنبلی چشم ظاهر چشم هیچ‌گونه تغییر خاصی ندارد، تصریح کرد: این امر باعث اشتباه برخی از خانواده‌های می‌شود و فکر می‌کنند کودک آنها مبتلا به بیماری نیست.
وی بهترین سن تشخیص و درمان این بیماری زیر پنج سال دانست و تاکید کرد: این بیماری بعد از 10 سالگی غیر قابل درمان است و با گذشت زمان به همان میزان درمان این بیماری نیز سخت‌تر و طولانی‌تر می‌شود.
طرح تنبلی چشم از ابتدای آبان‌ماه آغاز و به مدت یک‌ماه ادامه دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول