اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه مطبوعات کردستان:

خبرنگاران کردستان نیازمند آموزش‌های تخصصی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر خانه مطبوعات کردستان خواستار آموزش و آشنایی هرچه بیشتر خبرنگاران و دست ‌اندرکاران رسانه‌‌های جمعی با مسایل علمی، تخصصی و اجتماعی شد.

خبرنگاران کردستان نیازمند آموزش‌های تخصصی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، توفیق مفاخری ظهر امروز در جلسه شورای مرکزی سازمان بسیج هنرمندان استان که با حضور اعضای شورا در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهارداشت: رسانه‌ها زمانی می‌توانند در زمینه آموزش افکار عمومی موفق عمل کنند که خود آموزش‌های لازم را فرا گرفته باشند.
وی با اشاره به بروز نگرانی‌های ناشی از وقوع بلایای طبیعی در جامعه، خواستار آموزش و آشنایی هرچه بیشتر خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های جمعی با مسایل علمی، تخصصی و اجتماعی شد.
مدیر طرح و برنامه‌ریزی مالی سازمان بسیج هنرمندان کردستان خاطرنشان کرد: باید کمیته‌ای مشترک از خانه مطبوعات، سازمان بسیج هنرمندان و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، شورای اطلاع رسانی استان تشکیل شود.
مفاخری اضافه کرد: باید با تشکیل این کمیته در چارچوب دستورالعمل مشخص، چگونگی آموزش دست‌اندرکاران رسانه‌های همگانی و عملکرد آنها در برابر پدیده‌هایی چون زلزله و ادبیات پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار گیرد.
وی ایجاد تعامل میان افکار عمومی و مدیریت بحران را مستلزم بازنگری در شیوه‌های اطلاع‌رسانی دانست و افزود: از آنجا که شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان همواره با پدیده‌های طبیعی چون بهمن، زلزله و تهدیدات ناشی از جنگ نرم فرهنگی دشمنان نظام رو به رو است، باید تدابیر بلند مدتی برای مواجه با آن از سوی متولیان امر اندیشیده شود.
مفاخری افراط و تفریط در حوزه‌ اطلاع‌رسانی را موجب غفلت و تشویش اذهان عمومی دانست و یادآور شد: اتخاذ سیاستی معقول و به دور از هرگونه تنش و هیجان در امر فرهنگ‌سازی در این زمینه توسط شورهای فرهنگ عمومی و اطلاع رسانی استان ضروری است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول