اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

مردم پیروز اصلی جریان فتنه بودند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: همه خواص که در جریان فتنه پرچمدار منحرفان و سردمداری استکبار بودند، مردود ولی مردم پیروز شدند.

مردم پیروز اصلی جریان فتنه بودند
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم سالروز نهم دی ماه که در مسجد الغدیر خورموج با حضور فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، امام جمعه خورموج، فرماندار دشتی و اقشار مختلف مردم در برگزار شد، اظهار داشت: دشتی سرزمینی با تاریخ ماندگار و مردمی ولایتمدار است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ضمن سلام گرم مقام معظم رهبری مدظله العالی به مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه دشتی از تمام ادارات و نهادها و دست‌اندرکاران به‌ویژه جامعه ایثارگری که مراسم 9 دی را گرامی داشته‌اند و همواره پیشتاز در عرصه ولایتمداری بوده‌اند، تقدیر کرد.
وی گفت: یکی از فرامین خدا به انسان مطالعه تاریخ است زیرا مطالعه تاریخ به انسان بصیرت می‌دهد و انسان را با آموزه‌های گرانقدر هدایت می‌کند و درس عبرت آموزی به محقق و مطالعه‌گر تاریخی عرضه می‌کند.
امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: در قرآن آمده است «ای انسان‌ها تاریخ زمین را مطالعه کنید و ببینید کسانی که دین خدا، ولایت و امامت را تکذیب کردند خداوند با آنان چطور برخورد و تمامی این امور را برای مردم بیان کرد».
وی ادامه داد: تاریخ اسلام فراز و نشیب بسیار داشته است که ما می‌توانیم با مطالعه تاریخ صدر اسلام به یک سری درس‌ها، آموزه ها و عبرت‌ها دست پیدا کنیم و این عبرت‌ها در شرایط معاصر مبنای سیاسی ما شود.
صفایی بوشهری گفت: در زمان حضرت علی(ع) که یک حکومت به رنگ خدا و تجلی آن عدالت و گسترش معرفت دینی بود، دو گروه در مقابل حضرت علی(ع) قرار گرفتند، یک گروه ولایتمدار در کنار او و یک گروه ولایت ستیز علیه او بودند.
صفایی بوشهری اضافه کرد: گروه ولایتمداری که در کنار آقا مطیع بودند تاریخ به نیکی از آن‌ها یاد می‌کند و جبهه‌ای بود از عماربن یاسر، مالک اشتر، محمد ابن ابی بکر، ابوالفضل العباس، محمد ابن حنفیه و بسیاری از پیشگامان عرصه دین و دیانت و ولایتمداری از صدر اسلام.
وی گفت: شاخص جبهه حامیان علی ابن ابی طالب(ع) ولایتمداری بود یعنی دل در گرو عشق به ولی و جان نثار کردن در راه ولی و مجاهدت در مقابل تمام کسانی که در برابر ولی می‌ایستند، داشتند.
صفایی بوشهری با بیان اینکه جبهه ولایتمداری ایمان، تقوا، اخلاص،‌ دانش و مجاهدت به رنگ ولایت است، تصریح کرد: ابوالفضل العباس و زینب(س) ولایتمداران اصلی روزگار بودند که باید در مقابل جبهه ولایت ستیزی الگو باشند.
وی گفت: در مقابل حضرت علی (ع) چهار گروه آمده بودند و یک جبهه ستیزی را علیه حضرت تشکیل داده بودند.
امام جمعه بوشهر یادآور شد: گروه اول قدرت پرستان و بازیگردانان سیاسی که به دنبال سلطه به هر قیمت بودند، گروه دوم خوارج و مارقینی که مقدس معاب و ظاهر اندیش و ساده لوح سیاسی و گروه سوم پیمان شکنان ثروت گرا و گروه چهارم ساکتین کسانی که در قبال این هجمه علیه نظام سکوت کردند بودند.
وی خاطر نشان کرد: گروه اول معاویه با تمام منحرفین سیاسی که بازی گردانان سیاسی بودند و سیاست بازهای قدرت طلب بودند و فتنه صفین را به راه انداختند.
صفایی بوشهری تصریح کرد: اندیشه معاویه و جبهه ولایت ستیز صفین این بود که علی ابن ابیطالب (ع) و جبهه ولایتمدار را در بن بستی قرار دهند که یا سازش کند و یا یک فتنه نظامی سخت بر او تحمیل کنیم تا در یک حرکت فرسایشی حکومت علی ابن ابی طالب سقوط کند.
وی گفت: فرزندان فرماندار علی (ع) را جلوی مادر سر بریدند، شایعه پراکنی کرده، محیط را آلوده کردند و فتنه صفین که فتنه قاصدین بود را به پا کرده و چنان کردند که در شام به علی ابن ابی طالب دشنام داده می‌شد.
نماینده ولی فقیه گفت: گروه دوم خوارج که دارای بینش سیاسی و فهم دقیق از معارف دینی نبودند که ظاهر دین را می‌فهمیدند و عمق دین را درک نمی‌کردند و جنگ نهروان را به راه انداختند.
وی گفت: گروه سوم بیت شکنان( ناکثین) بودند که به دنبال ثروت افزایی در پرتو حکومت علوی و دینی بودند مانند طلحه و زبیر که دیدند با علی ابن ابی طالب نمی‌توانند به اهداف و اندیشه‌های خود برسند زیرا ناکثین جریان مخالفى بود که علیه مولا على (ع) دست ‏به‏ کار شدند و آتش جنگ را برافروختند.
صفایی بوشهری ادامه داد: گروه چهارم ساکتین بودند که در قبال این هجمه علیه نظام سکوت کردند و می‌خواستند دنیای خودشان را حفظ کنند هر چند حکومت اسلامی و رهبری حضرت علی مورد تعرض قرار گرفت.
وی تصریح کرد: شعار این چهار گروه که در یک شعار با هم مشترک بودند خروج از حاکمیت و ستیز با ولایت بود و کاری کردند که علی ابن ابی طالب در تنگنا قرار گرفت و با شهادت یارانش همچون مالک اشترو... آرزوی مرگ کرد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی ایران باز همان حوادث انتظار می‌رفت اتفاق بیفتد چون حکومت جمهوری اسلامی برگرفته از نظام ولایی امیر المومنین(ع) بود و بنیان‌گذارش فرزند رسول الله(ص) و اکنون هم فرزند رسول الله(ص) و ذخیره اصلی در جامعه اسلامی است یعنی مقام معظم رهبری جانشین بر حق امام زمان(عج) بوده و خواهد بود.
وی افزود: رانت خواران و ثروتمندان که در قبال حکومت به ثروت رسیدند و اکنون در مقابل نظام ایستاده‌اند و این طبیعی است چون در مقابلشان حکومت علی(ع) است.
صفایی بوشهری یادآور شد: فتنه 88 فتنه‌ای بود که در تاریخ اسلام از سقیفه رقم خورد در صفین، نهروان، جمل و در کربلا تجلی پیدا کرد و در ادامه در سال 88 در ایران اتفاق افتاد.
وی تصریح کرد: در فتنه 88 حامیان داخلی  و خارجی وجود داشتند که همه نقشه‌های آنان با امداد‌های غیبی از بین رفت.
امام جمعه بوشهر گفت: ساده لوحان و ساکتین بودند که فتنه 88 را به راه انداختند و امام علی زمان مقام معظم رهبری با ایجاد درایت و بصیرت و حمایت مردم عزیز که آموخته بودند چگونه باید رهبری را حمایت کرد با روح ولایتمداری چنان درسی به فتنه گران دادند که تا ظهور امام زمان(عج) جرأت فتنه گری را پیدا نکنند.
صفایی بوشهری اضافه کرد: همه خواص که در جریان فتنه پرچمدار منحرفین و سردمداری استکبار بودند مردود ولی مردم پیروز شدند.
خطیب نماز جمعه بوشهر یادآور شد: فتنه گران در واقع در فکر بر اندازی دین، نظام و ولایت بودند که مردود شدند زیرا مردم با بصیرت دانسته و دین مداری آنان ظاهری نیست و عمقی است.
وی گفت: در فتنه 88 از همه حربه‌ها از جمله جنایت‌ها، ماهواره‌ها، اینترنت و ... علیه نظام استفاده کردند ولی مردم ولایت را تنها نگذاشتند و مشت محکمی را بر دهان آنان کوبیدند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: به مردم مدینه انور و مدینه الرسول دشتی اعلام می‌کنم اگر فتنه گران بخواهند روزی به حریم ولایت تجاوز و خدشه‌ای بر نظام وارد کنند، مردم ولایتمدار استان بوشهر به تنهایی چنان درسی به آنان خواهند داد که تا ابد در تاریخ بماند.
وی ادامه داد: دشمنان بدانند ذوالفقار علی (ع) هنوز هم موجود است و این ذوالفقار علی است که فتنه، فتنه‌گران را خاموش کرد و بنابراین همه باید هوشیار و با بصیرت باشند.
حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح امام جمعه خورموج نیز ضمن تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به دشتی مردم دشتی را مردمی با ولایت، با تقوا، دیندار و شهادت طلب دانست.
انتهای پیام/م10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول