اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه سال‌جاری صورت گرفت

تاسیس 35 دهیاری در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور روستایی استانداری زنجان گفت: در 9 ماهه سال‌جاری 35 دهیاری در استان زنجان تاسیس شده است.

تاسیس 35 دهیاری در استان زنجان
اسماعیل بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: از آغاز سال‌جاری اداره کل امور روستایی استان زنجان اقدامات بسیاری را در زمینه تجهیز دهیاری‌های استان زنجان انجام داده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 504 دهیاری در استان زنجان فعال است، ادامه داد: 50 درصد از دهیاری‌های استان زنجان مجهز به سیستم رایانه‌ شده‌اند.
مدیر کل امور روستایی استانداری زنجان یادآور شد: مجهز کردن دهیاری‌های استان به سیستم رایانه در راستای الکترونیکی کردن هر چه بیشتر آنها صورت گرفته است.
وی اذعان داشت: مسئولان ذی‌ربط در اداره امور روستایی در تلاش هستند تا با مجهز کردن دهیاری‌ها فعالیت‌های این مراکز را افزایش دهند.
بیگدلی با بیان اینکه دهیاری‌ها نقش مهمی در تسریع عملکرد و انجام فعالیت‌های مربوط به روستایی‌ها دارند، ادامه داد: یکی از اهداف مجهز کردن دهیاری‌ها عمران و آبادی و تسریع در انجام امور روستاییان است.
وی با بیان اینکه از محل دور سوم سفر ریاست جمهوری مجوز ساخت 35  دهیاری صادر شده است، ادامه داد: در حال حاضر اقدامات در زمینه ساخت این دهیاری‌ها در حال انجام است.
مدیر کل امور روستایی استانداری زنجان در ادامه با اشاره به ارتقای سطح علمی دهیاران فعال در استان زنجان افزود: در حال حاضر سطح علمی دهیاران در این استان بالاتر از دیپلم است.
وی در ادامه از فرصت به دهیاران کم سواد زنجانی خبر داد و گفت: به دهیارانی که فاقد مدرک دیپلم بوده ولی دارای سابقه لازم هستند، فرصت به منظور اخذ مدرک مورد نیاز داده شده است.
بیگدلی در ادامه با اشاره به اقدامات اداره کل روستایی استان زنجان در زمینه ارتقای علمی دهیاران یادآور شد: برگزاری آزمون مکاتبه‌ای دهیاران در این استان از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
وی تصریح کرد: قبل از برگزاری آزمون دهیاری کتابچه‌ای حاوی اطلاعات مختلف در بین داوطلبان توزیع شده که سئوالات آزمون برگزار شده برای دهیاران از اطلاعات موجود در این کتابچه‌ها است.
مدیر کل امور روستایی استانداری زنجان با بیان اینکه آزمون دهیاری برای سومین سال متوالی برگزار شد، اضافه کرد: این آزمون در محل اداره کل فنی‌ و حرفه‌ای استان زنجان برگزار شد.
وی نمره قبولی برای دهیاران در این آزمون را پاسخگویی به 50 درصد از سئوالات مطرح شده عنوان کرد و افزود: به افرادی که حد نصاب لازم را در این زمینه کسب کنند، گواهینامه دهیاری اعطا می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول