اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

بازپس‌گیری زمین‌های رها شده در استان فارس

خبرگزاری فارس: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: افرادی که برای احیا و اجرای طرح‌های مورد نظر خود زمین دریافت کرده‌اند، باید هرچه سریع‌تر نسبت به احیا و اجرای طرح اقدام کنند، در غیر این صورت پس از اخطار، طبق قانون نسبت به لغو واگذاری اقدام می‌شود.

بازپس‌گیری زمین‌های رها شده در استان فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، عبدالعلی کریمی بعدازظهر امروز در گردهمایی رؤسای ادارات امور اراضی شهرستان‌های استان فارس در لامرد اظهار داشت: هرگونه تغییر در کاربری اراضی زراعی و باغی باید از طریق ادارات امور اراضی شهرستان‌های این استان انجام گیرد تا پس از طرح در کمیسیون مربوطه، چنانچه ضرورت تغییر کاربری مشخص شد، نسبت به صدور مجوز برای آن اقدام شود.
وی افزود: چنانچه فردی بدون مجوز اقدام به تغییر کاربری زمین واگذاری کند، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری و ساخت و سازهای غیرمجاز، تخریب و قلع و قمع می‌شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه سخنان خود به فعالیت مدیریت امور اراضی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این مدیریت بر دو محور عمده متمرکز است که شامل واگذاری و تأمین زمین برای اجرای طرح‌های صنعتی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و خدماتی است.
این مسئول محور دیگر فعالیت‌های این مدیریت را مبتنی بر حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی برای تأمین سلامت غذایی جامعه و تشخیص ضرورت تغییر کاربری برشمرد.
کریمی تصریح کرد: این مدیریت از ابتدای سال 1385 تاکنون برای اجرای طرح‌های وابسته به بخش کشاورزی در فارس 26 هزار و 217 هکتار زمین در اختیار حدود 50 هزار بهره‌بردار قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه صنعت شهرستان لامرد، بیش از 10 هزار هکتار به صنایع انرژی‌بر و بیش از یک‌هزار هکتار برای اجرای طرح‌های صنعتی به شرکت شهرک‌های صنعتی زمین واگذار شده است.
انتهای پیام/ش30/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول