اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

شاخص باسوادی در نهبندان 81 درصد است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: در این شهرستان هم‌اکنون شاخص با سوادی در رده سنی 10 تا 49 سال 81 درصد است.

شاخص باسوادی در نهبندان 81 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی صبح امروز در گردهمایی آموزشیاران نهضت سواد آموزی به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام(ره) اظهار داشت: اهدافی که آموزشیاران نهضت سوادآموزی دنبال می‌کنند در حقیقت در جامعه بسیار با ارزش و موثر است.
وی با بیان اینکه آموزشیاران نهضت سوادآموزی رسالت خطیری بر عهده دارند و در خط مقدم مبارزه با بی‌سوادی هستند، تصریح کرد: امروز برای محو بی‌سوادی از جامعه تمامی سازمان‌ها و نهادها باید تلاش کنند.
فرماندار نهبندان یادآور شد: آموزشیاران نهضت سوادآموزی از گذشته و هم‌اکنون در نقاط روستایی بیشتر به مأموریت خویش ادامه می‌دهند و در شهرستانی چون نهبندان که بیش از 26 هزار کیلومتر مربع وسعت و بیش از 500 پارچه آبادی دارد با توجه به پراکندگی بسیار روستاها در این شهرستان کار و اقدامات آموزشیاران در واقع کاری بس دشوار البته با خیر و برکت است.
شرافتی با اشاره به اینکه این شهرستان برابر سیاست‌های و برنامه‌ریزی‌های دولت در بحث با سواد کردن افراد عقب‌تر از شهرستان‌های دیگر نیست، افزود: اما باید در راستای محو بی‌سوادی اقدامات و تلاش‌های بیشتری در نهبندان صورت پذیرد.
وی گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کشور برای عمران و تعالی در چندین جبهه وارد عمل شد که یکی از آنها جبهه علمی و تعلیم و تربیت بود که به فرمان امام(ره) نهضت سوادآموزی تشکیل و نتایج و خروجی بسیار موثر و مهمی را در کشور داشته است.
فرماندار نهبندان ادامه داد: اگر امروز وزارت آموزش و پرورش طرح‌های جدید آموزشی، تحول بنیادین و چشم‌انداز 20 ساله را برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت پیش‌بینی می‌کند به خاطر این است که از سال‌های گذشته زیرساخت‌های لازم در این زمینه‌ها فراهم شده و نقش نهضت سوادآموزی در فراهم شدن این زیرساخت‌ها پر رنگ است.
شرافتی با سوادی و علمی بودن را سبب زندگی خوب و سالم و سدی در برابر نفوذ توطئه‌های دشمنان در خانواده‌ها و جامعه دانست و اظهار داشت: اگر امروز به آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت اسلامی، با سوادی، بصیرت دینی و فرمایشات ولایت فقیه توجه لازم را داشته باشیم هرگز جنگ سایبری و جنگ نرم دشمن نمی‌تواند در جامعه اسلامی ما رسوخ پیدا کند.
وی آمادگی فرمانداری شهرستان برای همکاری با آموزشیاران نهضت سوادآموزی و اجرای طرح‌های مختلف برای محو بی‌سوادی در نهبندان توسط این نهاد اعلام آمادگی کرد.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه هم‌اکنون با توجه به سرشماری سال 85 شاخص باسوادی در رده سنی 10 تا 49 سال در این شهرستان 81 درصد است، تصریح کرد: شاخص بی‌سوادی در نهبندان نیز در همین رده سنی 19 درصد است که تلاش می‌کنیم این میزان بی‌سوادی در شهرستان را کاهش داده و از بین ببریم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول