اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

برداشت 3 هزار تن زیتون از 3 هزار هکتار باغ جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: سطح زیر کشت محصول زیتون در جنوب استان کرمان بیش از 2 هزار و 800 هکتار است که از آن‌ها حدود 3 هزار تن محصول برداشت شده است.

برداشت 3 هزار تن زیتون از 3 هزار هکتار باغ جنوب کرمان
حسین سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: جنوب کرمان به دلیل اقلیم مناسب یکی از مناسب‌ترین نقاط کشور برای کشت زیتون به شمار می‌رود.
وی افزود: به همین دلیل سطح زیر کشت این محصول در منطقه جنوب کرمان در حال افزایش است.
سالاری با اشاره به برداشت مکانیزه زیتون جنوب بیان داشت: در برداشت مکانیزه، استفاده از نیروی انسانی 50 درصد کاهش و افزایش برداشت روزانه از 50 کیلوگرم در هکتار به 150 کیلوگرم رسیده است.
وی ابراز داشت: سطح زیر کشت این محصول در جنوب استان کرمان بیش از 2 هزار و 800 هکتار است که با پایان یافتن برداشت از درختان مثمر و بارور این منطقه حدود 3 هزار تن محصول برداشت شده است.
سالاری خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت زیتون را به ترتیب حوزه بخش جبالبارز شمالی، اسفندقه، شهرستان جیرفت و جبالبارز جنوبی تشکیل می‌دهند.
وی عنوان کرد: برداشت زیتون در جنوب کرمان نیمه دوم مردادماه تا اواخر آذرماه است.
سالاری گفت: توسعه کشت باغ‌های متراکم زیتون، توزیع نهال‌های سازگار با اقلیم منطقه، اصلاح درختان غیرمتراکم بارده از طریق پیوند و همکاری و مساعدت در زمینه احداث کارگاه فرآوری زیتون با توجه به حجم محصول تولیدی از برنامه‌های در دستور کار این معاونت است.
وی اذعان داشت: در حال حاضر نیز کارگاه روغن‌کشی با ظرفیت 100 کیلوگرم در ساعت در منطقه جبالبارز شمالی فعال است.
سالاری خاطرنشان کرد: باغ‌داران زیتون باید به توصیه‌های فنی کارشناسان باغبانی جهاد کشاورزی در زمینه تغذیه، آبیاری، هرس اصولی و ... عمل کنند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول