اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

چهارمحال و بختیاری در شمار 10 حوزه برتر در برگزاری سالم انتخابات

خبرگزاری فارس: چهارمحال و بختیاری یکی از امن‌ترین استان‌های کشور برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای است، در جریان برگزاری انتخابات گذشته نیز با مدیریتی شایسته و مدبّرانه سعی شده است که آرای مردم به درستی امانتداری شود.

چهارمحال و بختیاری در شمار 10 حوزه برتر در برگزاری سالم انتخابات
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد،کشور ایران قصد دارد در یک اقدام نو و ابتکاری 10 درصد از حوزه‌های انتخاباتی این کشور را به صورت 100 درصد رایانه‌ای برگزار کند، استعلام از مراجع چهارگانه و ارسال اسناد به شورای نگهبان جزو فرایند انتخابات رایانه‌ای است.
یکی از این فرایندها، فرایند اخذ تمام اتومات رای یا به تعبیری دیگر فرایند اخذ رای به صورت رایانه از مردم است که در دوره‌های گذشته تا حدودی، بخش‌هایی از آن در سیستم کاری به صورت رایانه‌ای برگزار شد اما در این فرایند که مختص روز اخذ رای است، توفیقی آنچنانی نداشته‌ایم.
این فرایند اخذ رای رایانه‌ای، که حلقه گمشده تکمیل فرایندهای انتخابات یا به تعبیری 100 درصد برگزارکردن رایانه‌ای انتخابات است این مهم باید قدم به قدم با هماهنگی کامل با مجموعه نظارت و شورای نگهبان انجام شود.
در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اینگونه نخواهد بود که در همه حوزه‌های انتخابیه مهم این طرح (اخذ رای رایانه‌ای) اجرایی شود بلکه تنها در، درصدی از حوزه‌های انتخابیه که توافقات آن با شورای نگهبان صورت گرفته، برگزاری انتخابات تمام اتومات را شاهد خواهیم بود تا اجرای موفق این طرح مقدمه برای برگزاری 100 درصدی انتخابات به صورت رایانه‌ای در ادوار بعدی باشد.
 
*برگزاری رایانه‌ای انتخابات در یک حوزه چهارمحال‌و‌بختیاری
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه در انتخابات مجلس نهم 10 درصد رأی‌گیری از شرکت کنندگان در این انتخابات به صورت رایانه‌ای صورت می‎گیرد، گفت: در استان چهارمحال و بختیاری نیز کار رای‌گیری در یکی از چهار حوزه انتخابیه به صورت صد درصد رایانه‌ای انجام خواهد شد.
یزدان جلالی با بیان اینکه اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در یکی از چهار حوزه انتخابیه این استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در سایر حوزه‌های انتخابیه نیز 95 درصد فعالیت‌های رأی گیری به‌صورت رایانه‌ای انجام می‎شود.
وی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را از خواسته‌های مقام معظم رهبری دانست و گفت: مطبوعات باید برای به صحنه کشاندن مردم اطلاع‌رسانی صحیح و برنامه‌ریزی شده‌ای را در دستور کار خود قرار دهند.
جلالی با اشاره با تفاوت فرایند انتخابات رایانه‌ای با مرحله اخذ رای  الکترونیکی، گفت: ما در برگزاری انتخابات نزدیک 25 فرآیند داریم، مثلا مرحله ثبت نام از نظر ما یک فرآیند است و یا مراحل استعلام، تعیین هیئت‌های اجرایی، تأیید اعضای هیئت‌های اجرایی (معتمدین) از سوی شورای نگهبان، رسیدگی به اعلام صلاحیت و یا رد صلاحیت کاندیدها، و حتی مرحله شکایت و غیره همه جزو به تنهایی فرایند حساب می‌شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: البته یکی از این فرآیند‌ها، فرآیند اخذ رای است که در این دوره تلاش داریم که در 10 درصد حوزه‌های انتخابیه تماماً این فرآیند الکترونیکی شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اینکه می‌گویم 95 درصد از فرآیند انتخابات رایانه‌ای برگزار می‌شود، منظور این است که اکثر این فرآیند‌ها رایانه‌ای می‌شود، مثلا در دوره‌ گذشته ارسال اسناد ما به شورای نگهبان و استعلام ثبت نام کنندگان از مراجع چهارگانه دستی بود که در این دوره تلاش شده است که سیستماتیک انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین در دوره‌های قبل برای ثبت نام داوطلب باید شخصاً مراجعه و پرسش‌نامه را پُر می‌کرد که در این دوره تمهیداتی اندیشیده شده که می‌تواند از طریق اینترنت ثبت نام کنند و مستندات خود را به حوزه ‌انتخابیه خود بدهد.
جلالی از تلاش برای استفاده از فناوری در احراز هویت همه اتباع ایرانی در انتخابات آتی خبر داد و گفت: منظور از 95 درصد رایانه‌ای برگزار کردن انتخابات یعنی همه این موارد. در مراحل مختلف تدبیر کرده‌ایم که کارها از طریق سیستم انجام شود البته تعاملاتی با دستگاه نظارتی و مراجع چهارگانه و حتی در روز اخذ رای برای احراز هویت که بر اساس "دیتا بیس" ثبت احوال که بانک جامع و مرجع ما برای برای احراز هویت همه اتباع ایرانی است، بر اساس این فناوری صورت می‌پذیرد.
جلالی ادامه داد: در نهمین دوره از انتخابات مجلس شورا اسلامی برای نخستین بار از انتخابات این فرایند (اخذ رای رایانه‌ای) که حلقه گمشده تکمیل فرایندهای انتخابات یا به تعبیری 100 درصد برگزارکردن رایانه‌ای انتخابات در 10 درصد از حوزه‌های انتخابیه کشور انجام می‌شود که این مهم را البته قدم به قدم با هماهنگی کامل با مجموعه نظارت و شورای نگهبان دنبال می‌کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قطعا تست‎هایی را در حوزه نرم افزار رایانه‌ای انتخابات خواهیم داشت، گفت: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اینگونه نخواهد بود که در همه حوزه‌های انتخابیه مهم این طرح (اخذ رای رایانه‌ای) اجرایی شود.
وی ادامه داد: تنها در، درصدی از حوزه‌های انتخابیه که با شورای نگهبان توافق انجام شود برگزاری انتخابات تمام اتومات خواهد بود تا اجرای موفق این طرح مقدمه برگزاری 100 درصدی انتخابات به صورت رایانه‌ای در ادوار بعدی باشد.

*پیش‌بینی 684 شعبه اخذ رأی در چهارمحال‌وبختیاری
مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتخابات مجلس به‌واسطه اینکه نظارت بر قوه مجریه را بر عهده دارد بسیار حساس و مهم است، گفت: بر همین اساس لازم است تا با همکاری و تعامل فعال رسانه‌ها و تمام مسئولان و مردم انتخاباتی هم سطح و هم‌تراز با اصول نظام جمهوری اسلامی برگزار کنیم.
مجتبی نوروزی با بیان اینکه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نخستین انتخابات پس از جریان فتنه سال 88 است، افزود: تمام دشمنان داخلی و خارجی در تلاش برای چالش‌سازی در نظام هستند که باید با هوشیاری تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخاباتی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مراحل اخد رأی در یکی از حوزه‌های انتخابیه این استان به صورت صد درصد رایانه‌ای برگزار می‎شود، گفت: در سایر حوزه‌ها نیز 95 درصد اقدامات مربوط به روند برگزاری انتخابات به‌ صورت رایانه‌ای برگزار می‎‏شود.
نوروزی با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم مستلزم طی 25 فرآیند در مدت زمان برگزاری انتخابات است، گفت: در یکی از حوزه‌های انتخابیه این استان تمامی 25 فرآیند انتخابات به ‌صورت صد درصد رایانه‌ای و در سایر حوزه‌ها 24 فرآیند رایانه‌ای و مرحله آخر که همان شمارش آراست به‌ صورت دستی انجام می‎شود.
وی با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن تعداد رأی دهندگان واجدالشرایط این انتخابات را مشخص خواهد کرد، گفت: در انتخابات مجلس نهم 684 شعبه اخذ رأی در این استان مستقر خواهد شد.
 
*چهارمحال‌و‌بختیاری یکی از امن‌ترین استان‌های کشور برای برگزاری انتخابات
مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به برگزاری انتخابات رایانه‌ای در یکی از حوزه‌های انتخابیه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای باید بستر امنیتی لازم در این استان فراهم شود تا این انتخابات با کمترین مشکل برای اولین بار در کشور و معرفی چهارمحال و بختیاری به عنوان استان نمونه در برگزاری رایانه‌ای انتخابات انجام شود.
منصور ظفریان امنیت را مکمل انتخابات رایانه‌ای عنوان کرد و افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از امن‌ترین استان‌های کشور برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای است.
ظفریان خاطرنشان کرد: مدیران امنیتی و انتظامی این استان باید با التزام به اصول وحدت، همدلی و صمیمیت در راستای ایمن‌سازی هرچه بیشتر فضای انتخابات رایانه‌ای این استان تلاش و همت مضاعف داشته باشند.
گزارش از محمد یزدانمهر
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول