اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تداوم نهضت حسینی؛

9 دی نمایش جوشش ملت ایران است

خبرگزاری فارس: 9 دی‌ماه سال 1388، برگ زرین دیگری از مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران در کارنامه پر افتخار ملت ایران است.

9 دی نمایش جوشش ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به تعبیری در این روز ملت ما جواب چند ماه جنگ نرم دشمنان را داد و توطئه انقلاب مخملی آمریکا در ایران را خنثی کرد.
زمانی که عده‌ای فتنه‌گر اقدام به توهین به عزاداران حسینی کردند ملت ایران سر از پا نشناخت و با حضور حماسی خود فریاد سرداد که امروز اسلام و شیعه تنها نیست و اگر قرار است عاشورایی برپا شود در جبهه حسینیان میلیون‌ها قلب عاشق می‌تپد.
تظاهرات روز 9 دی 88 مردم سراسر ایران اسلامی بار دیگر خاطرات گذشته را برای ما تکرار کرد. 
تصاویری که از حضور گسترده مردمی در صداو سیمای جمهوری اسلامی پخش می شد ناخودآگاه خاطره روزهای انقلاب و تظاهرات میلیونی مردم در اعتراض به حکومت شاهنشاهی را در برای مان زنده می‌کرد. همه با نیت قربت الی‌الله و برای زنده نگه داشتن نام حسین (ع) و محکوم کردن حرمت‌شکنان روز عاشورا به صحنه آمده بودند. گویی تظاهرات نبود بلکه دسته‌های عزاداری بودند که در سوگ حرمت شکنی از ظهر عاشورا به خروش در آمده‌اند.
در آستانه سالروز این حماسه بزرگ به سراغ چند تن از دلسوزان این نظام مقدس جمهوری اسلامی رفتیم تا نظر آنها را پس از گذشت دو سال در ارتباط با این حماسه عظیم بدانیم.

*حماسه 9 دی معرف بصیرت ملت ایران
استاندار خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حماسه عظیم 9 دی 88 اظهار داشت: مردم جمهوری اسلامی ایران در حماسه ماندگار 9 دی 88 راه را به درستی تشخیص دادند و با حرکت عظیم خود پایان فتنه‌گران را اعلام کردند.
محمود صلاحی افزود: حماسه 9 دی معرف بصیرت مردم ایران بود و فتنه‌هایی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ما طراحی کرده بودند با این حماسه به یاد ماندنی از بین رفت.
استاندار خراسان رضوی در ادامه خاطر نشان کرد: این حماسه به نوعی نشان داد که مردم ایران همیشه با هوشیاری تمام در صحنه حضور دارند و از بینش و بصیرت بالایی برخوردار هستند.
وی با اشاره به نقش محرم و آئین عاشورا در حماسه 9 دی اظهار داشت: مردم در این روز برای زنده نگه‌داشتن نام ابا عبدالله حسین (ع) و محکوم کردن حرمت‌شکنان روز عاشورا به صحنه آمدند و نشان دادند که اسلام و شیعه تنها نیست و در جبهه حسینیان میلیون‌ها قلب عاشق می‌تپد.

*مردم با حماسه 9 دی پایان فتنه و فتنه‌گران را رقم زدند
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی نیز به فارس اظهار داشت: مردم در حماسه 9 دی 88 ضمن نمایش هوشیاری خود، پایان فتنه و فتنه‌گران را رقم زدند.
جواد آرین منش افزود: سه رکن اعتقادات اسلامی مردم ، رهبری و حضور همه‌جانبه مردم دلایل اصلی پیروزی انقلاب بود و در مجموع برای درک این واقعه باید به ماهیت انقلاب اسلامی بپردازیم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بصیرت مردم را ویژگی بارز و تفاوت حماسه 9 دی‌ماه با سایر مناسبت‌ها دانست و گفت: مردم 9 دی اوج بصیرت، آگاهی و ولایت‌مداری خود را به نمایش گذاشتند و این مسئله شاخصه بارز این روز است.
وی با اشاره به خودجوش بودن تظاهرات روز 9 دی خاطرنشان کرد: در این روز مانند روزهای اول انقلاب هر کسی بنابر وظیفه خودش وارد عرصه شد و کسی مردم را دعوت نکرد. همچنین اطاعت از
ولایت‌فقیه و دفاع از ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی نیز در این حماسه حرف اصلی را می زد و از این روست که می‌توانیم بگوییم که مردم در 9 دی 88 آمده بودند تا به نوعی مانع از انحراف انقلابشان از مسیر اصلی شوند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی  در ادامه حماسه 9 دی را تجلی ولایت‌مداری، ایمان و عشق به انقلاب دانست و تصریح کرد: مردم در این روز آمده بودند تا مانع از آن شوند تا عده‌ای به نام ملت ایران با ارزش های انقلاب اسلامی مخالفت کنند. 
آرین‌منش اظهار داشت: مردم آمده بودند تا بگویند که همچنان به انقلاب اسلامی پایدار هستند و بر سر مسائل اصلی نظام هم‌چون ولایت‌فقیه کوتاه نمی‌آیند.
وی ادامه داد: به نوعی مردم در 9 دی 88 با مشارکت خود پایگاه‌های اجتماعی انقلاب اسلامی در دهه چهارم را به رخ جهانیان کشیدند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم در حماسه 9 دی یک چیز را مطالبه می‌کردند و آن استمرار دین در نظام سیاسی کشور و مقابله با هر اقدامی علیه ولایت‌فقیه بود.
آرین منش با بیان اینکه سران فتنه امروز منفور جامعه هستند، اظهار کرد: آ‌نها دیگر از عرصه سیاسی حذف شده‌اند و جالب‌تر اینکه حتی کسانی که منتسب به سران فتنه بودند نیز از عرصه سیاسی حذف شده‌اند و کار به جایی رسیده که امروز اگر جریان و گروهی بخواهد در عرصه سیاسی آیند فعال باشد، نخست باید موضع خود را در قبال سران فتنه اعلام و از آن‌ها اعلام انزجار کند.

*تثبیت ارزش‌های نظام؛ مهم‌ترین دستاورد 9 دی 88

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی با اشاره به دستاوردهای حماسه 9 دی گفت: در طول 30 سال پس از انقلاب اسلامی حماسه‌های فراوانی همانند 9 دی 88 داشتیم ولی در این حماسه مردم ایران نشان دادند که همواره تا پای جان از ولایت‌فقیه و نائب امام عصر (عج) دفاع خواهند کرد.
سردار حسین مظفری در ارتباط با نقش محرم و آئین عاشورا در 9 دی اظهار داشت: همواره در جریانات انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، بزرگترین حرکات در تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در 9 دی 88 نیز مردم برای زنده نگه داشتن نام امام حسین(ع) مربی امر به معروف جامعه امروز با هوشیاری به صحنه آمدند و نشان دادند در برابر هر اقدام ناهنجار دشمنان اسلام و انقلاب تا پای جان ایستادند و اسلام و شیعه را تنها نمی‌گذارند.
معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: مردم در حماسه 9 دی نه تنها ضربه بزرگی به دشمنان نظام وارد کردند بلکه به تقویت بنیان‌های نظام و تثبیت ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز کمک کردند و بار دیگر اعلام کردند که هیچ فتنه‌گر و حرمت‌شکنی نمی‌تواند کوچکترین خللی در نظام وارد کند.

*اگر خواص بار دیگر به انحراف کشیده شوند مردم از آنها رو بر می‌گردانند
مشاور استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به حضور پر شور مردم در حماسه با شکوه 9 دی 88 اظهار داشت: مردم در 9 دی 88 بار دیگر با حضور خود صحنه‌ای از دوران انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند و همان‌طور که با دست خالی شاه را از کشور بیرون راندند، با حضور تجلی بخش خود و با روحیه‌ای مجاهدت‌گونه همانند واقعه عاشورا، آتش جریان فتنه را نیز خاموش کردند.
امیرالله شمقدری افزود: این روز به دشمنان نشان داد که ملت ایران همواره پشت سر ولایت فقیه حرکت می‌کند و در هر مناسبتی از جمله انتخابات‌ها و غیره نیز با حضور خود پاسخ دندان‌ شکنانه‌ای خواهد داد.
وی با اشاره به پیام حماسه عظیم 9 دی 88 به خواص گفت: خواصی که از مسیر انقلاب بریده‌اند باید بدانند که با هر سابقه‌ای اگر از مسیر آرمان‌ها امام و انقلاب و خون شهدا جدا شوند، مردم نیز راه خود را از آنها جدا خواهند کرد.
--------------------
گزارش از مصطفی آزاددوست
--------------------
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول