اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کرمان:

9 دی نشانه ظهور ایمان مردم است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کرمان گفت: 9 دی سالروز بصیرت، درک و حضور به موقع و ظهور ایمان مردم ایران است.

9 دی نشانه ظهور ایمان مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در همایش روسای موسسه‌های آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی منطقه هفت کشور با تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) و با اشاره به زندگی پر برکت ایشان اظهار داشت: ائمه معصوم (ع) از کمترین فرصت‌ها برای نشر و بسط علم و دانش بیشترین استفاده را می‌کردند و اگر ائمه قبل از امام باقر (ع) در این حد کار نکرده‌اند، زمینه و فرصت برای ایشان فراهم نبوده است.
وی افزود: در زمان امام باقر (ع) به خاطر درگیری بین خلفا، فرصت نشر علم پیش آمد و آن حضرت بیشترین استفاده را در این زمینه کردند، بنابراین هر فرصتی برای هر کس پیش آید، باید بر اساس سیره ائمه اطهار (ع) برای پیشبرد اهداف در راستای علم و دانش استفاده کند.
صباحی تصریح کرد: توجه به جایگاه معنوی علم و دانش به نشر علم بسیار کمک می‌کند و تاکیداتی که آموزه‌های اسلام بر اجر معنوی علم و علم‌آموزی داشته، موجب ترغیب همه به ورود در این عرصه شده است.
وی بیان کرد: همه ما باید به علم و دانش به عنوان محصولی که پشتوانه عظیم معنوی دارد، نگاه کرده و در این عرصه اقدام کنیم که برترین خدمت‌رسانی در صحنه علم و دانش است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان کرمان افزود: امام باقر (ع) فرمودند «عالمی که با علم خود به دیگران نفع برساند، برتر از 70 هزار عابد است»، بنابراین همه ما باید با این دید وارد محیط علمی شده و این تفکر است که در رفتار و نحوه عملی ما تاثیر مثبت می‌گذارد.
وی با اشاره به سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت: 9 دی سالروز بصیرت، درک و حضور به موقع و ظهور ایمان مردم ایران است.
صباحی خاطرنشان کرد: در زمانی که می‌رفت بعضی مباحث، مشکلاتی را برای مملکت و انقلاب اسلامی و همچنین پرروگری‌هایی برای دشمنان ما ایجاد کند، با حضور به موقع مردم خنثی و رفع شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول