اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ارومیه:

حماسه 9 دی در تاریخ ماندگار است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ارومیه گفت: حماسه‌ غرورآفرین 9 دی در تاریخ انقلاب برای همیشه ماندگار است.

حماسه 9 دی در تاریخ ماندگار است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام مهدی قریشی ظهر امروز در آیین "حماسه 9 دی پایان یک توهم بزرگ" که در سالن آمفی ‌تئاتر چمران دانشگاه ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: حماسه غرورآفرین 9 دی برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط شده به طوری که نشانگر دفاع ملت از ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود.
وی تصریح کرد: فتنه در طول تاریخ اسلام از زمان ظهور پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) بارها توسط دشمنان اسلام به وقوع پیوسته به طوری که همه این بحران‌های اجتماعی و سیاسی به دلیل وجود رهبری عالم و متدین همیشه خلاف میل دشمنان رفع شده ملت‌ها با یاری رهبر به ساحل نجات رسیده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه جنگ صفین و نهروان نمونه‌ فتنه‌های رخ داده در تاریخ اسلام است، گفت: ایام فتنه در صدر اسلام مسلمانان به دلیل دسترسی داشتن به ائمه معصوم (ع) از این بحران‌های سیاسی و اجتماعی با کمترین خسارت و لطمه عبور کرده‌اند خوشبختانه ما هم در کشور اسلامی خود به چنین رهبر حاذق، متدین و عالم دسترسی داریم.
وی ادامه داد: از امام علی (ع) در کتاب گران‌بهای نهج‌البلاغه در ارتباط با فتنه، ابعاد و چگونگی بی‌اثر کردن آن راهبردهایی مختلفی آمده که باید مسلمانان برای عبور از بحران‌های متعدد از این کتب دینی استفاده کرده در راستای عملی کردن توصیه‌های ائمه معصوم گام‌های بلندی بردارند.
قریشی به لزوم توسل به قرآن کریم برای تشخیص حق از باطل اشاره کرد و اذعان داشت: مخلوط شدن حق با باطل و از دست دادن قدرت تشخیص مفهموم جریان فتنه است، از این رو باید برای جلوگیری از قرار گرفتن در چنین شرایطی به آیات قرآنی تمسک کرده برای عمل به محتوای آن گام برداریم چرا که در این صورت کشورمان از هر گونه آسیب و گزندی به معنای واقعی کلمه مصون می‌ماند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول