اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نطنز:

ملت ایران بر سر اعتقادات مذهبی خود حاضر به معامله نیستند

خبرگزاری فارس: فرماندار نطنز گفت: مردم با حضور حماسی و خود جوش خود در مراسم 9 دی در سراسر کشور نشان دادند که بر سر اعتقادات مذهبی خود حاضر به معامله نیستند و اجازه نمی‌دهند مراسم و عزاداری‌های ماه محرم که ضامن بقای اسلام در کشور بوده است ملعبه سیاست بازان قرار گیرد.

ملت ایران بر سر اعتقادات مذهبی خود حاضر به معامله نیستند
مهدی سلیمانی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز به مناسبت بزرگداشت نهم د‌ی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بیان داشت: نهم دی تبلور اعتقاد عمیق ملت ایران به آموزه‌های اسلامی از یک طرف و همچنین نشان دهنده پایبندی و حمایت آنان از انقلاب اسلامی بود.
وی با بیان اینکه حوادث مربوط به عاشورای 88 در تهران، ماهیت اصلی جریان فتنه که در واقع نشانه رفتن اعتقادات مذهبی ملت ایران بود را نشان داد، ادامه داد: اگر قبل از آن به تصور عده‌ای از افراد ساده اندیش حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 تنها به عنوان یک اختلاف در مورد نتایج انتخابات فرض می‌شد و پس از انتخابات برای توده مردم مشخص شد که این جریان به دنبال براندازی نظام بود و مسئله تقلب در انتخابات یک بازی سیاسی بود. 
فرماندار نطنز افزود: مردم با حضور حماسی و خود جوش خود در مراسم 9 دی در سراسر کشور نشان دادند که بر سر اعتقادات مذهبی خود حاضر به معامله نیستند و اجازه نمی‌دهند مراسم و عزاداری‌های ماه محرم که ضامن بقای اسلام در کشور بوده است ملعبه سیاست بازان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه می‌توان حماسه 9 دی را به شاخصه‌هایی تبیین کرد، گفت: ایمان دینی مردم که با وجود وسوسه افراد خناس، دچار سستی نشده و هر روز عمیق‌تر شده است، همچنین عدم تحمل هرگونه جسارت و اهانت به باورها و اعتقادات خود و مقابله با افراد هتاک از سوی آحاد مردم و بصیرت و حضور به موقع مردم در صحنه مانند 32 سال گذشته در هنگامی که اصل دین یا نظام مورد هجمه قرار می‌گیرد، از جمله این شاخصه‌ها است.
سلیمانی همچنین به پیوند ناگسستنی ملت با ولی فقیه آگاه به زمان و شجاع در نهم دی‌ماه 88 اشاره کرد و افزود:  این روز در واقع پایان 7 ماه فتنه‌گری بود که پوشش ظاهری آن مطالبه حق تلقی می‌شد و در واقع برنامه‌ای از پیش تعیین شده برای از بین بردن اعتماد عمومی به نظام اسلامی بود و با راهپیمایی عمومی مردم در 22 بهمن 88، این حماسه تکمیل شد.
وی اضافه کرد: این حماسه نشان داد که ادامه نهضت که به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شده بود به برکت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان تضمین کننده بقا نهضت و انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول