اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه علی بن ابیطالب:

9 دی طومار فتنه را درهم پیچید

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب (ع) گفت: فتنه‌گران در طول هشت ماه، یک عده ضد انقلاب را به جای مردم در خیابان‌ها جا زده بودند، بنابراین تنها حضور مردم می‌توانست این سحر را باطل کرده و طومار فتنه را در هم بپیچد.

9 دی طومار فتنه را درهم پیچید
علیرضا نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: حماسه 9 دی و حضور میلیونی مردم مسلمان ایران در تظاهرات این روز، در اعتراض به هتک حرمت عاشورای 88 که توسط یک عده تحریک شده انجام شده بود، صورت گرفت.
وی ادامه داد: این حضور زمان شناسانه و دشمن شناسانه که برای سه دهه تاریخ ملت ایران بی‌نظیر بود، برای همیشه به عنوان حماسه‌ای ماندگار در تارک ملت ایران ثبت شد.
معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره این روز گفت: این حماسه چیزی نبود که به دست انسان قابل انجام باشد، بلکه اراده الهی بر این قرار گرفته بود که دل‌های مردم با یکدیگر متحد شده و این حماسه خلق شود.
وی افزود: در تبیین حقیقت حماسه 9 دی می‌توان به دو عنصر حضور گسترده و ایمان دینی ملت اشاره کرد.
نظری با اشاره به اینکه حماسه 9 دی بسیار شبیه به حوادث قبل از انقلاب و حضور مردم در آن زمان است، تصریح کرد: انقلاب روزهای بزرگ بسیاری به خود دیده است، اما آنچه 9 دی را نسبت به دیگر روزها متمایز می‌کند، شاخصه‌های این حرکت مردمی است.
وی گفت: نخستین شاخصه 9 دی نسبت به دیگر مناسبت‌ها و اتفاقات انقلاب در عاشورا مداری مردم تعریف می‌شود.
معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه توهین به مقدسات به ویژه امام حسین(ع) عامل اصلی خروش مردم علیه فتنه‌گران در 9 دی بود، ابراز داشت: اقدامات موهن فتنه‌گران و عوامل تحریک‌ شده آنها در روز عاشورا مانند آتش زدن خیمه امام حسین(ع) و توهین به عزاداران کاری نبود که مردم بتوانند به راحتی از کنارش عبور کنند.

* مظلومیت همراه با اقتدار رهبری مردم را به خروش آورد
وی افزود: یکی از مهم‌ترین پیام‌های 9 دی ولایت محوری مردم بود که در شرایطی که خواص با سکوت نابه‌هنگام و بی‌بصیرتی خود ولایت را تنها گذاشته بودند، مردم به میدان آمدند تا بار وظیفه‌ای که به دوش خواص بود را به دوش بکشند.
نظری عنوان کرد: تنها ماندن رهبری در میدان دفاع از نظام و مظلومیت همراه با اقتدار ایشان سبب شد تا مردمی که در طول هشت ماه فتنه منتظر واکنش‌های خواص برای دفاع از ولایت بودند، خود به میدان بیایند تا این مشکلات را برطرف کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از عوامل به وجود آورنده این حماسه، علاقه و اعتقاد مردم به امام خمینی(ره) بود، ادامه داد: آتش زدن تمثال امام خمینی(ره) به دست فتنه‌گران دل مردم را سوزاند و آنان را به خیابان کشاند.
معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: جدیت دشمنان برای از بین بردن میراث امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی مردم را برای دفاع از این ارزش‌ها به خیابان‌ها کشاند که همین حضور مردم تنها راه‌حل فتنه بود.

* فتنه 88 ناشی از یک بیماری بود
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ریشه فتنه 88 اظهار داشت: این فتنه تنها مربوط به عده‌ای در خیابان نبود، بلکه ناشی از یک بیماری بود که جز با حضور مردم و بصیرت آنان رفع نمی‌شد.
نظری در توضیح اینکه تنها راه‌ حل فتنه حماسه 9 دی بود، افزود: فتنه‌گران در طول 8 ماه یک عده ضد انقلاب را به جای مردم در خیابان‌ها جا زده بودند، بنابراین تنها حضور مردم می‌توانست این سحر را باطل کند.
وی خاطر نشان کرد: حضور مردم در 9 دی نشان داد که مردم این توده میلیونی عظیم در صحنه هستند نه چند معترض در خیابان‌ها که هنجار شکنی می‌کنند.

* شعارهای مردم در 9 دی حاکی از تشخیص درست آنان بود
معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه شعارهای مردم در 9 دی حاکی از تشخیص درست آنان بود، گفت: یک بخش از شعارهای مردم در این روز مستقیما متوجه کسانی بود که این اهانت‌ها را انجام داده بودند.
وی ابراز داشت: بخش دیگری از شعارهای مردم در این روز متوجه مسببان اصلی این حادثه و سران فتنه می‌شد.
نظری افزود: یک بخش از شعارهای مردم در روز 9 دی متوجه خواص بی‌بصیرت و کسانی بود که به خاطر دنیازدگی و یا محافظه کاری از وظیفه خود غافل شده بودند.

* دستاودهای حماسه 9 دی بی‌نظیر بود
وی با اشاره به آثار این حماسه اذعان داشت: حماسه 9 دی قطعا آثار و دستاوردهای گوناگون برای کشور در عرصه داخلی و خارجی داشته که در عرصه داخلی می‌توان به ایجاد اتحاد و انسجام ملی در میان تمام اقشار ملت و کنار رفتن نقاب از چهره بسیاری از خواص اشاره کرد.
معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: این حماسه همچنین سبب تعمیق پیوند مردم به خصوص نسل جوان جامعه با ولایت فقیه و آشکار شدن کارکردهای عاشورا در عرصه سیاسی روز جامعه شد.
وی ابراز داشت: همچنین در بعد خارجی آشکار شدن دشمنی گسترده غرب با نظام، قدرت بازدارندگی نظام و حفظ استقلال سیاسی کشور، از جمله دستاوردهای این حماسه بزرگ است.
انتهای پیام/غ10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول