رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

770 واحد صنفی متخلف در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با انجام بازرسی از واحدهای صنفی بهداشتی این استان 770 مورد از متخلفان بهداشتی شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

770 واحد صنفی متخلف در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ناصر خسروی ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به ضرورت نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 71 هزار و 682 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع، مراکز اماکن عمومی و بین راهی استان و یک هزار و 220 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی برای انجام آزمایشات مربوطه در این استان صورت گرفت.
وی افزود: با انجام این تعداد بازرسی افزون بر 10 هزار و 620 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی از سطح استان کشف و معدوم شد.
خسروی افزود: با کشف و شناسایی این میزان مواد غذایی غیر بهداشتی  48 مرکز به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل شد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از صدور 5 هزار و 923 مورد کارت بهداشتی برای متصدیان این مراکز و اماکن عمومی خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز 4 هزار و 320 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی به‌منظور انجام آزمایشات میکروبی شهرها و روستاهای تحت پوشش، 129 هزار و 718 مورد انجام کلرسنجی از آب آشامیدنی از سوی حوزه سلامت محیط انجام گرفت.
وی انجام 250 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی به منظور انجام آزمایشات شیمیایی را از دیگر این اقدامات برشمرد و گفت: انجام 196 مورد بازدید تیم کارشناسی از منابع و مخازن آب آشامیدنی ،22 مورد پاسخ به استعلامات انجام شده از طریق کمیته حفاظت منابع آب، تشکیل جلسات کارگروه استانی سلامت و امنیت غذایی سه مورد، تعداد بازدید از استخرهای 80 مورد، نمونه برداری میکروبی از آب استخرهای شنا 37 مورد، احداث یک هزار و 121 چشمه توالت، بهسازی یک هزار و 420 چشمه توالت از دیگر این اقدامات به‎شمار می‌‎رود.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ارتقای سطح بهداشت در سطح روستاها و شهرهای این استان تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی و نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و بهداشتی می‎توان شاخصه‌های سلامت عمومی را ارتقا بخشید.
انتهای پیام/خ۲۰