اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان:

گروه‌ها و احزاب را بر معیار حق بسنجیم

خبرگزاری فارس: مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: گروه‌ها و احزاب را باید بر معیار حق بسنجیم و تا زمانی که این گرو‌ه‌ها حق هستند، پیرو و رهرو آنها باشیم.

گروه‌ها و احزاب را بر معیار حق بسنجیم
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده ظهر امروز در همایش گرامیداشت حماسه 9 دی در دانشگاه کردستان با بیان اینکه اراده انسان ایام و روزها را در اذهان ماندگار می‌کند، اظهار داشت: برکات روز 9 دی بسیار زیاد است و نامگذاری این روز به نام "روز بصیرت" بزرگ‌ترین دستاورد و برکت این روز است.
وی با بیان اینکه به واسطه این روز نگاه به مقوله و فرهنگ بصیرت در جامعه نهادینه می‌شود، افزود: بصیرت چیزی غیر از چشم ظاهری است و به معنای روشن‌دلی و بینایی دل است و بر این اساس نباید بنا بر ظواهر قضاوت کنیم.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه بصیرت آنقدر اهمیت دارد که واژه‌های تفکر و اندیشه در قرآن بیشتر از سایر کلمات و واژه‌ها تکرار شده است، افزود: بصیرت موجب معرفت و قدرت تشخیص انسان‌هاست و درک عمیق از واقعیت‌ها را بررسی و حق را از باطل جدا می‌کند.
صفی‌زاده با بیان اینکه مسیر تعالی و ساختن جامعه اسلامی جز در سایه رهبران با بصیرت و آگاه محقق نمی‌شود، تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی‌های انسان‌های تاثیرگذار در تاریخ، کسانی بوده‌اند که دارای بصیرت بوده‌اند زیرا بصیر بودن به مباحث مربوط به معرفت در امور مختلف بر می‌گردد.
وی مهم‌ترین عامل بصیرت را تقویت ایمان ذکر کرد و تصریح کرد: هر چه انسان به خدا و جهان آخرت و اصول دین معتقدتر باشد میزان بصیرتش بیشتر است و بهتر با نفس مجاهده می‌کند.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان دومین عامل ایجاد بصیرت را خردورزی و پرهیز از احساس‌گرایی عنوان کرد و گفت: تاریخ قابل تکرار است و لذا نگاه عبرت‌آمیز به گذشته، انسان بصیر گذشته را چراغ راه آینده خود قرار می‌دهد.

* بی‌تقوایی مهم‌ترین مانع بصیرت است

صفی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود  دنیاپرستی و خودمحوری را از عوامل ضعف بصیرت در افراد خواند و تصریح کرد: مهم‌ترین مانع بصیرت بی‌تقوایی و پیروی از هوای نفس و دنیاپرستی است.
وی خاطر نشان کرد: در دین اسلام احساس‌گرایی به شدت نهی شده چرا که ارزش کارها بر اساس انجام امور بر اساس قوه عقلانی افراد تعیین می‌شود.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان گروه‌گرایی، حزب‌گرایی و جناح‌گرایی را نیز از دیگر عوامل فراموشی بصیرت عنوان کرد و گفت:  گروه‌ها و احزاب را باید بر معیار حق بسنجیم و تا زمانی که این گرو‌ه‌ها حق هستند پیرو و رهرو آنها باشیم.
 
* بصیرت مهم‌ترین سلاح جنگ نرم است

صفی‌زاده دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی را دو کارکرد مهم بصیرت عنوان کرد و افزود: 9 دی‌ماه سال 1388، این شناخت و آگاهی را در ملت ما بیدار کرد و آنان با شناخت دشمنان خود در این روز از ولایت فقیه پیروی کردند و بار دیگر امید دشمنان را به یاس تبدیل کردند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که خداوند توفیق ایجاد بصیرت و روشنایی را همواره به ملت ایران عنایت فرماید.
در این همایش بیانیه سالروز حماسه 9 دی قرائت شد و اجرای کلیپ هم از برنامه‌های جنبی همایش بود.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول