اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر کشور:

بیشترین حجم فعالیت سمن‌ها در بخش خیریه است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر کشور و معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد گفت: بیشترین حجم فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد کشور در بخش امور خیریه است.

بیشترین حجم فعالیت سمن‌ها در بخش خیریه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، داود امینی پیش از ظهر امروز در همایش سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر اظهار داشت: متاسفانه در حوزه ترویج فرهنگ خمس و زکات و نماز فعالیت چندانی از سوی سازمان‌های مردم نهاد مشاهده نمی‌کنیم.
وی افزود: به متقاضیان فعالیت در سازمان‌های مردم نهاد در بخش‌های نماز، خمس و زکات در کوتاه‌ترین زمان مجوز فعالیت می‌دهیم تا زمینه فعال شدن سمن‌ها در این بخش‌ها نیز فراهم شود.
امینی با بیان اینکه ایجاد بستر رشد سمن‌‌ها از اهداف برگزاری این همایش‌هاست، اضافه کرد: با سابقه‌ترین تشکل‌های مردم نهاد را در کشور داریم که سابقه‌ها آن‌ها به صدها سال قبل برمی‌گردد که نمونه آن وجود 60 هزار هیئت مذهبی در کشور است.
مشاور وزیر کشور و معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد تصریح کرد: سمن‌ها وارداتی نیستند بلکه مبتکر آن ایرانی‌‌ها و مکتب حیات بخش اسلام است.
وی گفت: سمن‌ها سرمایه‌های باارزشی هستند و ظرفیت بالایی دارند که در راستای اهداف دولت از این ظرفیت باید استفاده کنیم.
امینی با تاکید بر سرمایه‌گذاری روی فعالیت‌های سمن‌ها اظهار داشت: دولت حمایت‌های مادی و معنوی خوبی به عمل آورده که طرح ناظر بر تاسیس سمن‌ها از جمله این حمایت‌هاست.
مشاور وزیر کشور و معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد اضافه کرد: تخصصی کردن سمن‌ها از دیگر فعالیت‌ها برای پیشبرد اهداف در امور سازمان‌ها مردم نهاد است و بر اساس این طرح سه پنجم افرادی که می‌خواهند مشغول به کار شوند باید تخصص لازم را در سمن مورد نظر داشته باشند.
وی افزود: سمن‌ها باید قانونمند حرکت کنند و پایبند بودن اعضای سمن‌ها به قانون از ضروریاتی است که به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.
امینی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های سمن‌ها، سلب اعتماد مردم به آنان است و اگر پشتوانه مردمی نداشته باشند بر میزان مشارکت‌ها تاثیر مستقیم دارد.
مشاور وزیر کشور و معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد یادآور شد: ایجاد شبکه‌های تخصصی نظارت از برنامه‌های مهم ما برای نظارت بر فعالیت‌های سمن‌هاست.
وی گفت: اگر سمن‌ها در راستای هشت محور طرح تحول اجتماعی حرکت کنند حمایت‌های خوبی از آنان خواهیم کرد.
امینی آموزش را یکی از محورهای عمده توانمند سازی سمن‌ها ذکر کرد.
انتهای پیام/و20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول