اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد آبادان خواستار شد

اختصاص اعتبار مضاعف به اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان خواستار تخصیص اعتبار مضاعف به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به‌منظور حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان شهرستانی شد.

اختصاص اعتبار مضاعف به اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان
فرهاد پورغراوی علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در راستای ارتقای سطح فرهنگ و هنر در منطقه تاکنون اقدام به برگزاری برنامه‌های مؤثر و ویژه‌ای کرده است.
وی افزود: برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی و آموزشی، نمایشگاه‌ها و همایش‌های متعدد و دعوت از هنرمندان بنام و مطرح کشور، تجلیل از هنرمندان برگزیده شهرستان و ... گوشه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده توسط این اداره در شهرستان است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان با اشاره به فعالیت هنرمندان و کسب مقام‌های متعدد توسط آنها در جشنواره‌های مختلف، تصریح کرد: این اداره سعی کرده همواره اطلاعات و نکات مورد نیاز هنرمندان را استخراج و سریعاً اطلاع‌رسانی کند تا هنرمندان بتوانند از تمهیداتی که وزارتخانه متبوع برای آنان در نظر می‌گیرد بهره‌مند شوند.
وی به مشکلات فعالیت‌های هنری شهرستان اشاره کرد و گفت: هنرمندان این شهرستان همواره از ناداوری و برخورد سلیقه افراد در جشنواره‌ها ضربه خورده‌ و این موضوع به هیچ عنوان در شأن و منزلت هنر نیست.
پورغراوی علوانی از بودجه محدود استان خوزستان با توجه به وسعت آن گلایه کرد و اظهار داشت: تنوع فرهنگ و هنر این استان بالاست و نظر به فرهنگ غنی و متنوع مردم آن، انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تخصیص اعتبارات به‌منظور فعالیت‌های فرهنگی هنری به این استان نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
وی ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار از سوی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استان خوزستان، شهرستان‌ها نیز می‌توانند فرهنگ و هنر اصیل این خطه از کشور را بهتر به نمایش گذاشته و اداره کل متبوع نیز می‌تواند از هنرمندان حمایت بیشتری کند و این تنوع قومیتی و فرهنگی استان به‌طور شایسته معرفی شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان اضافه کرد: با توجه به اینکه خوزستان مهد فرهنگ و هنر است از مقام‌های استانی می‌خواهیم در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری وسعت و تنوع قومیتی و عملکرد هنرمندان آن در نظر گرفته شود تا مشکلات این استان جنگ‌زده در این زمینه سریع‌تر مرتفع شود.
وی عنوان کرد: شهرستان آبادان دارای استعدادهای بسیار شاخص هنری و فرهنگی است و باید به آن توجه بیشتری معطوف شود.
پورغراوی علوانی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان مرتبط بیش از پیش شاهد ارتقا و شکوفایی سطح کمی و کیفی هنر و فرهنگ در شهرستان‌ها باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول