اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال افزایش قیمت شیر صورت گرفت

کاهش 40 درصدی تقاضای شیر در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: افزایش قیمت شیر موجب کاهش 40 درصدی تقاضا برای خرید آن شده است.

کاهش 40 درصدی تقاضای شیر در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوتراب نظریان شامگاه سه‌شنبه در جلسه هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: بخش صنعت یکی از تاثیر پذیرترین حوزه‌ها در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها است.
وی با اشاره به اینکه پس از هدفمندی یارانه‌ها در حوزه صنعت و معدن بسیار خوب بوده است، اضافه کرد: در حوزه صنعت با واحدهای آسیب‌پذیر جلسه‌های مختلفی تشکیل شده است.
معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: در جلسه‌های برگزار شده با واحدهای آسیب‌پذیر در بخش صنعت اهداف و نحوه اجرای طرح برای آنها تشریح شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 50 واحد صنعتی در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: از این تعداد 150 واحد آسیب‌پذیر شناخته شده‌اند.
نظری با اشاره به برخی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای حمایت از واحدهای آسیب‌پذیر صنعتی افزود: در طول یک برنامه کوتاه مدت طرح حمایت از این واحدها اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه هزینه‌های انرژی موجب بالا رفتن حامل‌های انرژی می شود، اضافه کرد: حمایت‌های مورد نظر از واحدهای صنعتی در قالب وام کوتاه مدت به آنها پرداخت می‌شود.
معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه از 150 واحد آسیب‌پذیر شناخته شده 132 واحد برای دریافت حمایت‌های مورد نظر نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح 36 میلیارد تومان بود.
وی اظهار داشت: از مجموع واحدهای صنعتی نام‌نویسی کرده برای شرکت دریافت تسهیلات 96 واحد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.
نظری اذعان داشت: میزان اعتبار اختصاص یافته برای حمایت از واحدهای صنعتی مذکور 30 میلیارد تومان است.
وی همچنین با اشاره به کمک‌های بلاعوض به واحدهای صنعتی آسیب‌پذیر ادامه داد: این امر نیز در راستای فعالیت هر چه بیشتر واحدهای صنعتی صورت گرفته است.
معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به طرح‌های بلند مدت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در قالب حمایت از واحدهای صنعتی آسیب‌پذیر اضافه کرد: بحث مدارهای انرژی از برنامه‌های بلند مدت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این زمینه است.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه بازرگانی نیز اقدامات خوبی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان پس از هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته است.
نظری با اشاره به کنترل انبارهای ذخیره‌سازی کالا در استان زنجان یادآور شد: این اقدام نیز در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه انبارهای استان زنجان از نظر 22 قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر ذخیره‌سازی این کالاها در انبارهای استان وجود ندارد.
معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به افزایش قیمت شیر ادامه داد: این امر موجب شده تقاضا برای خرید شیر در استان 40 درصد کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول