اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

توزیع 23 میلیون لیوان شیر در مدارس گیلان

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و توسعه منابع آموزش و پرورش گیلان از توزیع 23 میلیون لیوان شیر رایگان در مدارس گیلان در سال جاری خبر داد و گفت: شیر رایگان بین 328 هزار دانش‌آموز گیلانی توزیع می‌شود.

توزیع 23 میلیون لیوان شیر در مدارس گیلان
محمد حسین رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیجی انسان تراز جمهوری اسلامی ایران است زیرا تمام ابعاد انسانی خود را در راستای رشد و پیشرفت کشور شکوفا کرده است.
وی با بیان اینکه خانواده، جامعه و آموزش و پرورشی موفق است که نیروهای بسیجی پرورش داده باشد، افزود: شاکله بسیج از نظم بوده و نظم پیش‌درآمد قانون‌مداری در جامعه است.
رمضانی، ایجاد و رعایت نظم در تغذیه دانش‌آموزان را از اهداف توزیع شیر رایگان در مدارس دانست و گفت: در دین مبین اسلام نیز به مصرف شیر در زندگی بسیار سفارش شده است.
وی با اشاره به اینکه شیر تنها غذای جایگزین دیگر مواد غذایی جامد و مایع است، بیان داشت: شیر حتی در پیری نیز بهترین غذا برای انسان است.
این مسئول ضمن عذر خواهی از دانش‌آموزان به دلیل تاخیر در توزیع رایگان شیر در مدارس، از توزیع 23 میلیون لیوان شیر رایگان در مدارس خبر داد و افزود: دولت برای توزیع شیر رایگان در مدارس 250 میلیارد تومان هزینه کرده است.
وی ادامه داد: اگر بدانیم که چرا باید شیر مصرف کنیم و چرا دولت چنین سرمایه عظیمی را برای این امر اختصاص داده است، در مصرف آن بهترین استفاده را می‌کنیم و مصرف شیر در جامعه نیاز به فرهنگ سازی دارد.
رمضانی سرانه مصرف شیر در ایران را پایین‌تر از دیگر کشورهای جهان دانست و اذعان داشت: این امر نشان می‌دهد که خانواده‌ها با مصرف شیر در سبد غذایی خود چندان آشنا نیستند.
وی تصریح کرد: ایران در بین کشورهای جهان تقریبأ در آخرین رده مصرف کنندگان شیر قرار دارد در حالی که دومین مصرف کننده نوشابه‌های گازدار و قندی در جهان است.
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش گیلان، ایران را جزو شش کشور نخست مصرف کننده نوشابه‌های قندی در دنیا خواند و اظهار داشت: توزیع شیر با دو هدف در مدارس صورت می‌گیرد، نخست اینکه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در خوردن شیر از معلمان خود الگو گرفته و با سلامتی کامل رشد کنند و دیگر اینکه با این اقدام مقداری از سرانه نیاز به شیر دانش‌آموزان در مدارس تامین شود.
وی، سرانه مصرف شیر در کشور را 90 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: سرانه مصرف شیر جهانی 160 کیلوگرم است.
رمضانی افزود: در طول یک سال تحصیلی 70 بار شیر لیوانی (200 سی‌سی) بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود که تنها 14 کیلوگرم از شیر سرانه آنها با این کار تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، مهدهای بهزیستی، مدارس استثنایی، شبانه‌روزی، سمپاد و به طور کلی تمام مدارس دولتی و غیردولتی جزو جامعه آماری این طرح هستند، اذعان داشت: توزیع شیر تا زمان آغاز امتحانات خرداد سال آینده ادامه دارد.
این مسئول از دانش‌آموزان به عنوان جامعه هدف، خواست تا با مصرف درست شیر در مدارس یاریگر این طرح برای دستیابی به نتایج مطلوب باشند.
وی با تصریح بر اینکه 10 شرکت تولیدی شیر طرف قرارداد در این طرح برای تامین شیر سالم و بهداشتی هستند، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان در تهیه مواد خام ظروف شیر دقت کنند.
رمضانی به زمان و چگونگی نگهداری و مصرف شیر در مدارس اشاره کرد و اذعان داشت: بهترین زمان مصرف شیر در مدارس بین صبحانه و نهار است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول