اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ۸ ماه سال‌ جاری رخ داد

تولد 4368 نوزاد در میناب

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال میناب گفت: در هشت ماه سال‌ جاری ۴ هزار و 368 نوزاد در میناب متولد شده است.

تولد 4368 نوزاد در میناب
نصرت عسکریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب، نرخ ولادت ثبت شده در این شهر را 24.17 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: به ازای هر یک‌هزار نفر 24 نفر به جمعیت شهر اضافه شده است.
وی ادامه داد: نرخ وفات در این مدت 5.43 درصد و به ازای هر یک‌هزار نفر پنج نفر از جمعیت کاسته شده است.
رئیس اداره ثبت احوال میناب افزود: از هر 15 ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است.
عسکریان با بیان سیر تحول در ثبت احوال اظهار داشت: با پیشرفت و تکامل تکنولوژی، سازمان ثبت احوال کشور به دلیل در اختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت افراد و آمارهای حیاتی یکی از ارکان مهم حکومت و نظام به شمار می‌رود.
این مسئول افزود: ثبت احوال با ارائه خدمات متنوع از قبیل صدور شناسنامه، صدور کارت ملی، ثبت ولادت و وفات، ثبت ازدواج و طلاق و تامین و تهیه آمارهای انسانی برای دولت در نوسازی و بهسازی کشور و جامعه نقش بسزایی را ایفا می‌کند.
عسکریان ماموریت اصلی سازمان ثبت احوال را سه اصل ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویتی و تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور بیان کرد و اظهار داشت: ثبت به موقع وقایع حیاتی ولادت و وفات به عنوان اصلی‌ترین فعالیت و مبنای اصل تابعیت و هویت موجب می‌شود تا برنامه‌ریزان بتوانند بر روند تحولات انسانی از جمله ولادت، پراکندگی جمعیت، نرخ رشد و علل مرگ و میر تصمیم‌گیری بهینه داشته باشند.
وی با بیان اینکه طبق ماده 15 قانون ثبت احوال مهلت اعلام ولادت 15 روز تعیین شده، افزود: بر اساس ماده 25 همین قانون برای اعلام وفات 10 روز زمان تعیین شده است.
عسکریان بیان کرد: فراوانی نام پسر در میناب به ترتیب به نام‌های محمد، امیرعلی، علی، امیرحسین و حسین و برای دختران نیز به نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، معصومه و مریم تعلق دارد.
رئیس ثبت احوال میناب میانگین سنی ازدواج برای مردان را 25.5 سال و در زنان 21.6 و میانگین سنی طلاق برای مردان را 33.1 سال و برای زنان را 28.20 سال عنوان کرد و گفت: در هشت ماه سال‌ جاری در میناب ۳ هزار و 34 ازدواج و 206 طلاق به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول