اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی خبر داد

کشف 700 قبضه اسلحه قاچاق در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: در ۹ ماه گذشته امسال بیش از 700 قبضه اسلحه قاچاق توسط ماموران مرزبانی آذربایجان غربی کشف و ضبط شده است.

کشف 700 قبضه اسلحه قاچاق در آذربایجان غربی
شهرام عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد قابل توجهی اسلحه قاچاق اعم از شکاری و جنگی از قاچاقچیان کشف شد که 109 قبضه از این تعداد جنگی بوده و بقیه هم شکاری هستند.
وی تصریح کرد: برخورد جدی با قاچاقچیان اسلحه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفته است چنانچه کسی برای سودجویی و کسب منفعت مالی در این زمینه اقدامی انجام دهد با برخورد مرزبانان و ماموران این فرماندهی روبه‌رو می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: هفته گذشته مرزبانان حدود 120 قبضه اسلحه اعم از شکاری و جنگی از قاچاقچیان کشف و ضبط کردند و برای تشکیل پرونده و رسیدگی بیشتر به مراجع قانونی انتقال دادند.
وی با بیان اینکه کنترل منطقه ممنوعه مرزی با شدت و قدرت کامل تداوم دارد، تصریح کرد: حضور توام با اقتدار در مناطق مرزی خواسته حاکمیت از این فرماندهی است همچنین موضوع فوق از مصوبات شورای عالی امنیت ملی هم قلمداد می‌شود بر این اساس برای تحقق بخشیدن به این تکلیف ماموران به طور مستمر در مناطق مرزی حضور دارند.
این مسئول با بیان اینکه معضل قاچاق اسلحه به طور قاطعانه توسط مرزبانان رصد می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه هشدار قاطعانه می‌دهیم چرا که با هرگونه فرد متخلف و سودجو در این زمینه طبق قوانین موجود برخورد می‌شود.
عباسی ادامه داد: چنانچه تحرک و تردد در مناطق ممنوعه مرزی دیده شود مرزبان مکلف و مسئول برخورد کردن است به طوری که در مواقع روبه‌رو شدن با چنین مواردی طبق ضوابط موجود به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه به صورت مکرر از طریق مبادی مختلف دامنه محدوده مرزی و عواقب تردد از آن هشدار داده شده، تصریح کرد: بارها از راه‌های گوناگون به مرزنشینان تذکر داده شده که از مناطق ممنوعه مرزی نباید تردد کنند چرا که با هرگونه تردد چه در روز و چه در شب، برخورد قاطع به عمل می‌آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن حماسه 9 دی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: این روز به دلیل تجدید میثاق با رهبر انقلاب در تاریخ معاصر انقلاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوری که مرزنشینان و مرزبانان جان بر کف نیز در این تاریخ دوشادوش سایر اقشار مردم برای شکل دادن به این حضور میلیونی با صلابت حضور پیدا کردند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول