اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاد فرشچیان در آستان حضرت عبدالعظیم صورت گرفت

نشست اساتید برجسته نگارگری برای ساخت ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم

خبرگزاری فارس: با حضور استاد فرشچیان شست اساتید برجسته نگارگری برای ساخت ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

نشست اساتید برجسته نگارگری برای ساخت ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، با حضور استاد محمود فرشچیان، استاد برجسته مینیاتور و نگارگری ایران، نشست تخصصی اساتید برجسته هنر نگارگری کشور برای ساخت ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.
در این نشست که با حضور عباس سلیمی، معاون ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس و  آقابابا و بهزادی از کارشناسان حرم مطهر برگزار شد، پرویز اسکندرپور خرمی، سلیمان سعید آبادی، استاد منصور تامسون، استاد اردشیر تاکستانی و استاد حسین تنکابنی از جمله اساتید هنر نگارگری کشور به نقد و بررسی طرح‌ها و اقدامات صورت گرفته برای ساخت ضریح حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام پرداختند.
در ادامه این نشست استاد محمود فرشچیان به همراه اساتید حاضر در جلسه از کارگاه ساخت ضریح حضرت عبدالعظیم علیه السلام، بازدید کردند و در ارتباط با سیر مراحل ساخت ضریح مطهر به اظهارنظر کارشناسی پرداختند.
نقشه طرح نمای ضریح حرم مطهر نیز در این جلسه مورد بررسی اساتید بزرگ نگارگری ایران قرار گرفت و محاسن و معایب طرح از زوایای گوناگون و نیز طرح‌های پیشنهادی اعضا مطرح شد.
در این نشست که آقابابا و بهزادی از مهندسان و کارشناسان آستان مقدس نیز حضور داشتند، نقطه نظرات تکمیلی استاد محمود فرشچیان در ارتباط با نمای ضریح مطهر ارائه شد.
ضریح در حال ساخت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام با ابعاد 390 سانتی متر طول، 290 سانتی‌متر عرض و  296 سانتی‌متر ارتفاع با اسکلت ورق استیل و روکش چوب ساج در حال ساخت است.
طراح اولیه اسکلت داخلی این طرح محمد میرزا علی تهرانی از متخصصان معماری کشور است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول