اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرری صورت گرفت؛

بازدید استاد فرشچیان از ضریح در حال ساخت حرم حضرت عبدالعظیم

خبرگزاری فارس: استاد محمود فرشچیان، هنرمند برجسته و صاحب نام ایرانی با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و زیارت امامزادگان بزرگوار، از ضریح در حال ساخت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) دیدن کرد.

بازدید استاد فرشچیان از ضریح در حال ساخت حرم حضرت عبدالعظیم
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش استاد محمود فرشچیان، هنرمند برجسته و صاحب نام ایرانی با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و زیارت امامزادگان بزرگوار، از ضریح در حال ساخت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) دیدن کرد. 
در این بازدید که عباس سلیمی، معاون ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس، آقا بابا و مهدی بهزادی از مهندسان و کارشناسان آستان مقدس حضور داشتند،‌استاد فرشچیان ضمن بازدید از ضریح مطهر و ملاحظه نقشه‌های هنری مربوطه، توضیحات کارشناسی مبسوط بهزادی را استماع کرده و توصیه‌ها و راهنمائی‌های لازم را در هر مورد ارائه کرد.
وی ضمن تحسین کلیه هنرمندانی که از آغاز تاکنون در زمینه مسائل هنری آستان مقدس و ضریح یاد شده همکاری داشته‌اند بر ضرورت بکارگیری طرح‌های اصیل شیعی و ایرانی در ساخت ضریح، استفاده بهینه و حداکثری از کلیه ظرفیت‌ها و فضاهای موجود به‌منظور ترسیم و تجسم طرح‌های جذاب ماندگار و متضمن پیام‌های توحیدی و عرفانی،تاکید کرد.
این هنرمند تصریح کرد: با توجه به جایگاه و منزلت محدث والامقام و امامزاده لازمالتکریم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام، ساخت ضریح مطهر و سایر امور مشابه در آستان مقدس باید متناسب با قداست حرم مطهر و مکانت امامزادگان عظیمالشأن و همچنین متناسب با شئون والای نظام مقدس اسلامی صورت پذیرد.
استاد فرشچیان در این دیدار و بازدید، به سئوالات کارشناسان آستان مقدس پاسخ داد و قرار شد تعامل و همکاری ایشان با حرم مطهر در مراحل آتی ساخت ضریح نیز ادامه یابد.
در پایان این بازدید، خادم القرآن عباس سلیمی، نرم افزار «ترجمه گویای قرآن مجید» متضمن تلاوت ترتیل 30 جزء قرآن کریم با نوای استاد محمود خلیل الحصری به‌همراه ترجمه استاد شیخ حسین انصاریان و همچنین لوح حاوی دو کتاب عرفانی و اخلاقی از حضرت امام خمینی (ره) را به ایشان اهدا و برای وی آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول