اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

رتبه کنکور در اردبیل تا 19 ارتقا یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از ارتقای جایگاه کنکور استان از بیست و چهارم کشور به رتبه 19 خبر داد.

رتبه کنکور در اردبیل تا 19 ارتقا یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: تحول بنیادین آموزش و پرورش که برای نخستین بار با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تدوین و از آن رونمایی شد در برگیرنده 130 راهکار برای تحقق منویات مقام معظم رهبری بود که برگرفته از آموزه‌های قرآن کریم است.
محمودزاده خاطر نشان کرد: در این سند تلاش برای رسیدن به آرمان جامعه عدل الهی و همچنین اجرای میراث نظری و عملی امام راحل با عمق‌بخشی به مبانی فکری انقلاب اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه در قالب تربیت رسمی و عمومی لحاظ شده است.
این مسئول ادامه داد: در قالب چهار سند مبانی فکری و تئوری مورد توجه قرار گرفته که در آن اهم موضوعات مربوط به فلسفه تعلیم و تربیت اعم از رسمی و عمومی، ره‌نامه نظام تعلیم و تربیت و توجه به مؤلفه‌های ارزشی و قرآنی در قالب نقشه جامع علمی کشور مورد توجه و نظر قرار گرفته است.
وی محوریت این تحول بنیادین را معلم اعلام کرد و گفت: در این رتبه‌بندی مرجعیت علمی معلمان و اجتماعی آنها مد نظر قرار گرفته که ابزار آن در قالب دانشگاه بزرگ فرهنگیان عملیاتی می‌شود.
محمودزاده اضافه کرد: مدرسه به عنوان مرکز و محور تحول بنیادین با تقویت و تعامل مسجد، خانه و مدرسه مورد نظر و توجه قرار گرفته است که در این باب مجتمع‌های آموزشی و پرورشی نیز دارای جایگاهی عظیم است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بازنگری محتوایی در روش‌های آموزش و پرورش براساس تربیت دانش‌آموز به صورت مبتکر، خلاق و نوآور و اهمیت دادن به نقش خانواده به عنوان شریک آموزش و پرورش را دارای اهمیت فراوان دانست.
محمودزاده تقویت جایگاه علم و بازتعریف در این حوزه را در سند تحول بنیادین مهم ارزیابی کرد و افزود: استقرار نظام آموزشی جدید به شکل 6، 3، 3 و همچنین نظام ارزشیابی، رتبه‌بندی مدارس، نظام فنی تربیت معلم، راهنما و مشاوره تربیتی، مدیریت دانش، بالندگی شغلی، شایسته‌سالاری و استقرار نظام مکان‌یابی مدارس از جمله ابعاد دیگر این سند است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بحث قطب‌بندی آموزشی در استان و ارتقای جایگاه کنکور را بیان کرد و اظهار داشت:‌ در این قطب‌بندی آموزشی قرار است 49 قطب در سطح استان فعالیت کند که 12 مورد آنها مربوط به نظام فنی و حرفه‌ای است.
محمودزاده دغدغه مسئولان به ویژه امام جمعه اردبیل را در مورد کنکور و ارتقای جایگاه استان یادآور شد و تصریح کرد: ما با ارتقای جایگاه استان به رتبه 19 برای کنکور سال آینده پیش‌بینی رتبه 14 را کرده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: هر چند با رتبه‌های 14 تا 19 فاصله ما بسیار اندک است اما با فعال کردن قطب‌های آموزشی، تأثیرگذاری برنامه‌های نظارت مستمر آموزشی و آزمون‌های پیشرفته تحصیلی سعی می‌کنیم به این اهداف دسترسی پیدا کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول