اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل:

حلقه مفقوده ناکامی در کنکور عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل گفت: حلقه مفقوده ناکامی اردبیل در کنکور عدم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش است.

حلقه مفقوده ناکامی در کنکور عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی است
کریم‌الله جدی در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به نقطه ضعف‌هایی در حوزه پژوهش و نگارش پایان‌نامه‌ها در اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: گاهی چنین به نظر می‌رسد که افراد صرفاً برای رفع تکلیف پژوهشی را انجام می‌دهند و به صورت بنیادین و ریشه‌ای هیچ کاری انجام نمی‌شود بنابراین در این راستا ضروری است آسیب‌شناسی‌‌هایی را انجام داده و راهکارهای عملی را ارائه دهیم تا از کپی‌برداری‌های تحقیق و پژوهش جلوگیری به عمل آید.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل با اشاره به اینکه این امر به آموزش و پرورش  آسیب می‌زند، افزود: آنچه که در حال حاضر احساس می‌شود این است که معلمان، کارکنان و دانش‌آموزان ما از مطالعه و تحقیق دور شده‌اند اما باید طوری عمل کنیم که با سوق دادن دانش‌آموزان و معلمان به سمت تحقیق و مطالعه علم جدید را نشر داده و در کشور تزریق کنیم.
جدی با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ریزی در این راستا صورت نگرفته، اظهار داشت: نقاط ضعف‌ها را باید پیدا کرده و بر روی آنان طوری برنامه‌ریزی کنیم که در آینده علمی استان جای سئوال و بحثی وجود نداشته باشد.
این مسئول ادامه داد: با رونمایی از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اگر خواهان پیشرفت هستیم باید دست به دست هم داده و زمینه را برای ظهور و بروز خلاقیت‌های نوین در تحقیق و پژوهش فراهم کنیم.
جدی به خلأهای موجود تحقیقاتی و پژوهشی در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: ما چیزی از استان‌های برتر در زمینه کنکور کم نداریم اما چطور می‌شود که در استان‌هایی مانند یزد، مازندران، خراسان رضوی و تهران درصد قبولی قابل توجه است اما در اردبیل چنین نیست.
وی حلقه مفقوده این ناکامی در کنکور را عدم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: اگر خواهان پیشرفت علمی در استان هستیم باید همگی آموزش و پرورش را یاری کرده و این دستگاه را تنها نگذاریم.
جدی با انتقاد از اینکه تاکنون هیچ استاد دانشگاهی در استان آمادگی خود را مبنی بر ارائه راهکارهای جدید علمی در آموزش و پرورش اعلام نکرده، ابراز داشت: اساتید دانشگاه باید یافته‌های خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده و با ارائه راهکارهای علمی نسبت به رفع نقاط ضعف اقدام کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اردبیل تصریح کرد: پژوهش تنها با کمک آموزش و پرورش رشد نخواهد کرد بلکه باید تمام واحدهای فناوری، تحقیقاتی و تربیتی دست به دست هم داده و واقعیت‌های جامعه را از طریق آموزش و پرورش انتقال دهند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول