اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم ـ 2:

تخفیف در پرداخت عوارض شهرداری به مناسبت سالگرد سفر رهبری

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم از ارائه تخفیف در عواض شهرداری قم به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به قم خبر داد.

تخفیف در پرداخت عوارض شهرداری به مناسبت سالگرد سفر رهبری
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن بختیاری در نشست خبری شورای اسلامی شهر مقدس قم که ظهر امروز در ساختمان شورای اسلامی شهر مقدس قم برگزار شد، تعداد جلسات برگزار شده توسط شورای اسلامی شهر در طول یک ماه گذشته را 21 جلسه عنوان کرد و گفت: در فعالیت یک ماهه شورای اسلامی شهر، 25 توافق‌نامه املاک واقع در طرح‌های شهرداری، 88 لایحه و سه طرح به تصویب رسیده است.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر قم دارای کمیسیون‌های چهارگانه‌ است، اظهار داشت: این کمیسیون‌ها شامل کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون توسعه و عمران، کمیسیون خدمات شهری و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است که در طول یک ماه گذشته 13 جلسه تخصصی را برگزار کرده‌اند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم تصویب طرح تخفیف 10 درصدی برای تخلفات ساخت و ساز خارج از پروانه ساخت را، از جمله مصوبات شورای اسلامی شهر مقدس قم دانست که به مناسبت سالگرد سفر مقام معظم رهبری به قم بوده است.
وی در ادامه افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به شهرداری مناطق سطح شهر از 27 مهرماه تا هفت آبان ماه سال جاری، برای اخذ 10 درصد تخفیف تخلف ساخت اقدام کنند، همچنین تخفیف 20 درصدی عوارض پروانه ساخت هم از دیگر برنامه‌های شورای اسلامی شهر برای سالروز سفر مقام معظم رهبری است.
بختیاری تحقق مصوبات سفر رهبری را نیازمند تلاش و پیگیری مجموعه مدیران استان دانست و گفت: در سال 1390 چهار پروژه مربوط به شهرداری که از سفر رهبری مصوب شده است، اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال دارد که تنها 70 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی تصویب مجوز تامین اعتبار پروژه ساخت پارکینگ طبقاتی خیابان معلم را از دیگر فعالیت‌های شورای شهر در طول یک ماه گذشته خواند و اظهار داشت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است و شورای شهر اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال را به اجرای این پروژه اختصاص داده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم از  قرارداد واگذاری سیستم هوشمند کارت بلیط سازمان اتوبوس‌رانی استان قم به بخش خصوصی خبر داد و در این رابطه اعلام کرد: مدت زمان اجرایی این پروژه در حدود هشت ماه است که با پیش‌بینی‌های انجام شده، در اوایل سال 1391 شاهد بلیط‌های الکترونیکی در سازمان اتوبوسرانی استان قم هستیم.
وی اعطای مجوز اجرای سیستم هوشمند پارکومتر را از دیگر اقدامات شورای اسلامی شهر عنوان کرد و گفت: با استقرار سیستم‌های هوشمند در خصوص ساماندهی به پارکینگ‌های خیابان‌های سطح شهر، شهرداری می‌تواند به راحتی بر جای پارک در خیابان‌ها نظارت کند.
بختیاری از تصویب ردیف بودجه به منظور آبیاری بارانی بوستان‌های شهرک پردیسان به اعتبار 2200 میلیون ریال خبر داد و افزود: در راستای مشکلات فراوان در وضعیت آب شهری و بروز مشکلاتی در زمینه انتقال آب از سرشاخه‌ها دز به قم، مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی و آبیاری فضای سبز نیازمند تغییرات اساسی است که جداسازی آب شرب از آب خام، از جمله اقدامات موثر شهرداری در طول یک سال گذشته است.
وی تصویب مساعدت 25 میلیون ریالی به منظور حمایت از خانواده زندانیان نیازمند و اهدای 50 دستگاه دوچرخه به خانواده‌های قمی در راستای توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و فرار از دنیای ماشینی امروز را از جمله مصوبات دیگر شورای اسلامی شهر در طول یک ماه گذشته عنوان کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به ارائه برخی پیشنهادات در زمینه افزایش قیمت آب‌بها اظهار داشت: شورای اسلامی شهر مقدس قم با بررسی‌هایی که در زمینه ارزیابی کیفیت در حال حاضر آب شرب شهر قم انجام داده است، با هرگونه افزایش قیمت مخالفت خواهد کرد چراکه کیفیت فعلی آب شرب، اجازه افزایش قیمت آب‌بها را نمی‌دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه شورای اسلامی مسئولیت تعیین آب‌بها را دارد، افزود: بنابر تبصره سه از قوانین شورای اسلامی شهر، یکی از وظایف شورای اسلامی، تعیین آب‌بها است و بنابر نظر شورای اسلامی شهر مقدس قم، در حال حاضر افزایش آب‌بها امکان‌پذیر نیست.
بختیاری در پایان با اشاره به طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم، گفت: تا اجرای کامل طرح آب‌رسانی به قم و یا افزایش کیفیت آب شرب، هیچ‌گونه افزایش قیمتی را در رابطه با آب شرب سطح شهر قم، نخواهیم داشت.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول